در واقع، گاهی اوقات بعد از برنزه کردن، پوست ما از گرما و نور آفتاب رنج می‌کشد. بنابراین، به هیچ وجه در مرطوب سازی پوست شک به خود را ندهید...

بعد از تابستان، پوست برنزۀ شما نیاز بیشتری به مرطوب شدن دارد !
اگرچه مرطوب سازی پوست در تمام طول سال الزامی است، اما این اقدام در پایان تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مرطوب سازی پوست در مقابل آفتاب زدگی
آفتاب زدگی نتیجۀ فوری قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب است. درد، تاول و حتی طب از جمله نشانه های هستند که در تمام دنیا شناخته شده اند. به محض اینکه مرحلۀ بسیار شدید پشت سر گذاشته شد، آفتاب زدگی باز هم بهتر شدن تان را به تعویق می‌اندازد چرا که سوختگی شدید است و چندین روز طول خواهد کشید. و در نهایت پوست تان، پوست پوست می‌شود.

این وضعیت ناخوشایند است و مراقبت از پوست را جدی تر می‌کند. مطمئناً، بهترین روش برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب زدگی این است که نگذارید ایجاد شود؛ اما اگر این اتفاق افتاد بهترین دوست برای پوست تان در اولین ساعات بعد از آفتاب زدگی مرطوب سازی است؛ و فقط یک کرم ضد سوختگی مفید خواهد بود. کرمی را انتخاب کنید که به اندازه کافی مرطوب باشد اما بافتی سبک داشته باشد و جذبش سخت نباشد، یعنی اگر مقدار زیادی از آن روی پوست مالیده شود، مشکلی ایجاد نکند. 

مرطوب سازی پوست در مقابل خشکی پوست
آکنه به عنوان دومین اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شناخته شده است: زیر آفتاب جوش ها کم می‌شوند ولی به محض بازگشت از تعطیلات دوباره زیاد می‌شوند. در واقع، قرار گرفتن در زیر نور خورشید، پوست را خشک می‌کند؛ خشکی پوست جوش ها را کم می‌کند، این جوش ها همان هایی هستند که توسط سبوم چرب بیش از حد بر سطح پوست ظاهر شده اند.

اما به محض اینکه دیگر زیر نور آفتاب نباشید، دوباره جوش ها پیدایشان می‌شود؛ ضمناً باکتری هایی که جوش ها را تکثیر می‌کنند نیز همچنان در فعالیت اند. در نتیجه لکه های پوست بازمی‌گردند، چه بسا بدتر از قبل. برای مقابله با این مشکل، شما به سراغ درمان های متداول جوش ها می‌روید. اما مرطوب سازی پوست نیز می‌تواند به شما کمک کند و تعادل پوست تان را حفظ کند... بنابراین، حتی اگر هوا گرم است، استفاده از کرم ها را متوقف نکنید !   

مرطوب سازی پوست در مقابل پیر شدن پوست
از پوست تان مراقبت کنید، این کار هم بازتابی از سلامتی است و هم برای زیبایی پوست ضرورت دارد. پیری پوست محل تقاطع این دو دغدغه است؛ ضمناً پیری پوست یکی از عناصر مهم، هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید نیز محسوب می‌شود.

در واقع، اگر برنزه کردن در حدی باشد که دفاع طبیعی بدن در مقابل برخی آثار ماندن زیر نور آفتاب، مانند آفتاب زدگی کفایت کند، این کار عوارض چندان شدیدی بر پیر شدن پوست نخواهد داشت. و پیر شدن پوست در مقابل اشعه های آفتاب اندک خواهد بود. اگر شما در تابستان به میزان زیادی از نور آفتاب بهره می‌برید، به محض اینکه آسمان خاکستری شد حتماً باید از محصولات مراقبتی ضد پیری معتبر استفاده کنید، چه شب و چه روز به طور مرتب بر روی پوست تان بمالید. بدون انجام این اقدامات، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با افزایش سن، پوستی زیبا یا برنزه داشته باشید. 

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت
 
مطالب پیشنهادی :
نکاتی راجع به برنزه کردن پوست
برنزه کردن پوست، خوب یا بد!!
پوست تان را با خوردن خوراکی ها برنزه کنید
آفتاب تابستان و پوست شما
آیا پوست تان در معرض خطر سرطان پوست قرار دارد؟