راهکارهای طبیعی برای رشد مژه ها
 همه آدم ها دوست دارند مژه های بلندی داشته باشند که روش های طبیعی مانند استفاده از روغن کرچک،چای سبز و... می تواند کمک کننده باشد

 با روش های سریع به رشد مژه ها کمک کنید

هر خانمی دوست دارد مژه‌های بلند و زیبایی داشته باشد؛ حتی افرادی که به آرایش کردن عادت ندارند هم برای خروج از خانه از ریمل استفاده می‌کنند تا با مژه‌های بلند و پرپشت‌تر، چشمانی درشت و شفاف‌تر داشته باشند. کاشت مژه و استفاده از مژه مصنوعی با روش اشتباه و بیش از حد، به مژه‌های‌تان آسیب می‌زند؛ بنابراین چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که بدون نگرانی از آسیب مواد مضر، با تقویت مژه و بدون استفاده از مواد آرایشی، مژه‌های پر پشت و سالم‌تری داشته باشید؟ در ادامه مطلب با نکات مهم برای رشد سریع مژه ها همراه ما باشید.

1- کره شیا

کره شیا حاوی ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مژه می‌شود. به سادگی یک تکه پنبه را در مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه‌ها بزنید. اجازه دهید تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شست وشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را به مدت یک  تا سه  ماه تکرار کنید.

2- روغن کرچک

روغن کرچک را حتما می‌شناسید. از آن جا که این روغن امتحان خود را برای رشد مو و ابرو پس داده است، می‌تواند برای تقویت مژه هم انتخاب مناسبی باشد. این روغن باعث ضخیم شدن، استحکام و رشد سریع مژه‌ها می‌شود.

3- چای سبز

چای سبز برای رشد مژه ها مفید است. بعد از آن‌که چای سبز را دم کردید، اجازه دهید سرد شود و سپس با دستمالی نخی که به چای آغشته شده، مژه‎ها را مرطوب کنید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز، موجب رشد سریع مژه ها می‌شود.

4- روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است که به منظور افزایش رشد مو استفاده می‌شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه‌های ضخیم‌تر به شمار می‌رود. روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است که هر دو برای رشد مو مفید  هستند.این دو عنصر، می‌توانند برای تغذیه موها موثر باشند  و همچنین مژه‌ها را حجیم کنند. حتی باعث می‌شوند که مژه‌هایی تیره‌تر داشته باشید. برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه‌ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه را به  عنوان اپلیکاتور آماده کنید. اپلیکاتور خود را درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید. قبل از رفتن به رخت خواب، روغن را به مژه‌هایتان بمالید. روغن را شب روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید. این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه تا مشاهده نتیجه، تکرار کنید.

5- ماساژهای پلکی

ماساژ پلک‌ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه ها کمک می‌کند. بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده می‌رساند و باعث رشد بهتر فولیکول‌ها در این منطقه می‌شود. این کار، رشد مو را تحریک می‌کند و مانع از شکستگی یا نازک شدن مژه‌ها می‌شود. ماساژ را به صورت حرکات دایره‌ای، با استفاده از انگشت حلقه خود به‌آرامی انجام دهید. این ماساژ را برای حدود 5 دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم تکرار کنید. این کار را دو بار در روز به مدت یک تا سه  ماه انجام دهید.

بیشتر بدانید : چرا مژه ها می ریزند؟

بیشتر بدانید : مژه‌هایتان کوتاه است؟

بیشتر بدانید : آیا ریمل ها به مژه ها آسیب می زنند؟ نکاتی مهم برای مراقبت از مژه ها

بیشتر بدانید : اکستنشن مژه چیست و چه عوارضی دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com