نوع خندیدن شما ، نشانه و گواهی از سیستم داخلی و کارکرد بدن تان دارد . اما چگونه می توان به این راز پی برد ؟

 بسیاری از افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند ، اگر از طریق آزمایش خون و تست دیابت به بیماری شان پی نبرند ، می توانند به سادگی به بیماریشان پی ببرند ، اما  چگونه ؟
 مریضی های دهان و دندان ، لثه ، بیماری های داخلی بدن تاثیر مستقیمی روی لبخند شما دارند .

بسیاری از افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند ، اگر از طریق آزمایش خون و تست دیابت به بیماری شان پی نبرند ، می توانند به سادگی به بیماریشان پی ببرند ، اما  چگونه ؟
در این مقاله به بیماری هایی که از راه دهان قابل تشخیص هستند می پردازیم :
* افرادی که دیابت دارند ، دهانشان به شدت خشک می شوند زیرا ترشح بزاق دهانی کاهش پیدا کرده است  و توصیه اکید به افراد مبتلا به دیابت می شود که مراقب باشند و اجازه ندهند دهانشان خشک شود زیرا هنگامی که دهان خشک شود رشد و تکثیر قارچ ها در دهان سرعت می گیرد .

* برفک دهانی نیز به سادگی قابل تشخیص است زیرا افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند رشد قارچ ها در دهانشان افزایش می یابد  و در دهانشان نشانه هایی از بیماری را حس می کنند .

برای هر یک از شما پیش آمده است که به درد دندان مبتلا شوید آیا هنگامی که دندان درد داشتید حس نمی کردید که سایر نقاط بدن تان نیز درد می کنند ؟

دندان درد باعث می شود که شما گوش درد نیز پیدا کنید ، سردرد و .... . پس بخش داخلی دهان شما با تمام نقاط بدن ارتباط سریعی برقرار می کند .

* شما می توانید بیماری های خطرناکی مانند هپاتیت را هم از دهان تان وارد بدن تان کنید مانند نوشیدن آب از آب سرد کن هایی که در خیابان وجود دارند یا از مکان هایی که آلوده هستند آب بنوشید ، باعث ابتلای شما به هپاتیت می شود .

*  بیماری نفریت نیز از طریق دهان قابل شناسائی است .آیا با بیماری نفریت آشنایی دارید ؟ آماس كلیه را نفریت گویند .

علائم و نشانه های  نفریت :
در این بیماری شخص دچار بی اشتهائی ، تهوع ، سردرد و خشکی شدید دهان می شود ..
افرادی هستند که دندان درد شدید دارند و دندان هایشان مقاومتی در برابر خوراکی های سفتی که می خورند ، ندارند و زود می افتند .

دندان های شما به دلیل کمبود کلسیم مقاومت ندارند و زود استحکام خود را از دست می دهند . کمبود کلسیم در ابتدا خود را با  شکستگی دندان نشان می دهد و کم کم با شکستگی استخوان ها و عدم بهبود سریع پیشرفت می کند .

اگر دندان های تان زود خرد می شود یا درد دارند از مواد غذایی که حاوی کلسیم هستند بیشتر مصرف کنید .

* آیا می دانید اگر دندان نداشته باشید ، بسیار سریعتر به بیماری های مختلف  مبتلا می شدید ؟
اگر دندان نداشتید شما برای هضم غذا ، بلغ غذا دچار مشکل می شدید و باید غذاها را خرد نشده می بلعیدید در صورتی که این عمل  دستگاه گوارش شما را به هم می ریزد .
* الکل  و دخانیات سم هایی هستند که مستقیم وارد بدن تان می کنید .

به کرات شنیده اید که مصرف الکل و دخانیات بسیار مضر هستند . این مواد سمی تاثیرشان را از دهان تان آغاز می کنند تا به سیستم  داخلی بدن شما دست پیدا کنند .

دندان ها به دلیل وجود نیکوتین سیگار ، به مرور زرد می شوند و با گذشت زمان و شدت مصرف به رنگ قهوه ای در می آیند .

سیگار پلاک باکتری ها را در اطراف لثه ها افزایش می دهد به همین دلیل به مرور زمان باکتری ها دهان شما را فرا می گیرند و زمانی که دهانتان آلوده شده باشد ، بعلت کمبود انتقال اکسیژن در عروق خونی افراد سیگاری روند ترمیم بافتی لثه ها یشان نیز با مشکل مواجه می شود .

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ - مترجم : ندا فراهانی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت

مطالب پیشنهادی :
افزایش و کاهش هورمون های جنسی در مردان
هورمون گرسنگی با افسردگی ارتباط دارد
تأثیر روش شیردهی در افزایش هورمون عشق
هورمون مردانه در زنان
تولید هورمون عشق و اعتماد در مادران