با لباس به رختخواب برویم یا بی لباس
 آیا لباس جداگانه ای برای خواب در نظر گرفته اید؟ فکر می کنید خوابیدن با لباس های گشاد و آزاد بهتر است یا بدون لباس؟بهتر است اینگونه بپرسیم که آیا بدون لباس بخوابیم و یا با لباس؟

برای خواب بهتر چه لباس خوابی بپوشم؟

آیا شما جزء افرادی هستید که به لباس موقع خواب اهمیت می دهند؟ آیا لباس جداگانه ای برای خواب در نظر گرفته اید؟ فکر می کنید خوابیدن با لباس های گشاد و آزاد بهتر است یا بدون لباس؟

اینکه چه بر تن داریم اثر مستقیمی بر کیفیت و حتی کمیت خواب ما می گذارد. تا مدت ها کارشناسان بر این باور بودند که لباس های گشاد بهترین گزینه برای خواب هستند، ولی تحقیقات اخیر خبر از آن می دهد که بدون لباس خوابیدن شرایط را برای لذت بردن از یک خواب با کیفیت فراهم می کند. بر اساس آخرین یافته های به دست آمده، نه تنها به تن نکردن لباس موقع خواب راحت تر است بلکه باعث تنظیم دمای پوست هم می شود و از بیدار شدن بی موقع در میانه شب جلوگیری می کند.

علاوه بر این، کنار گذاشتن لباس ها هنگام خواب باکتری هایی که در مکان های گرم رشد بهتری دارند از بدن دور می کند و بدین وسیله موجب ارتقاء سیستم ایمنی بدن می شود. طبیعی است زمانی که شما خوابی بدون لباس را تجربه می کنید دمای بدنتان کاهش پیدا می کند و همین مسأله باعث می شود شما به خوابی عمیق تر فرو بروید. نکته جالب توجه اینجاست که گرم شدن سطح پوست چه در انسان و چه در حیوان باعث ایجاد اختلال در خواب او می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن دیگر اثر شگفت انگیز بدون لباس خوابیدن است، ویژگی که حتی موجب سوزاندن کالری های اضافی بدن هم می شود. کاهش دمای بدن به هنگام خواب با افزایش سطح هورمون ها در بدن و کاهش کورتیزول حتی موجب کوچک شدن اندازه شکم هم می شود. در کنار همه این ها، برهنه بودن در زمان خواب این فرصت را به پوست می دهد تا قدری نفس بکشد، مسأله ای که اهمیت ویژه ای برای خانم ها دارد.

بنابراین، اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به لباس هنگام خواب اهمیتی نمی دهید، قدری در عادت خود تجدید نظر کنید. بهتر است لباس ها را موقع خواب کنار بگذارید، تا خوابی بهتر و عمیق تر را تجربه کنید، روز بهتری را آغاز کنید و در نهایت جسم سالم تری داشته باشید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:life.shafaqna.com