اگر می خواهید لاغر شوید گیلاس بخورید
استفاده از گیلاس در درمان چاقی و بیماری های گوارشی تاثیر چشمگیری دارد. گیلاس میوه ای اشتها آور است که استفاده به اندازه آن، از چاقی فرد جلوگیری می کند

 توصیه های طب سنتی در باره گیلاس

 حیدر عظمائی پژوهشگر طب سنتی گفت: گیلاس منبع عظیمی از انواع ویتامین ها و مواد عالی است که در طب سنتی کاربرد زیادی دارد، این میوه دارای طبع سرد و تر و حاوی آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه استفاده از این میوه به دلیل نشاسته کم برای بیماران دیابتی مفید است، تصریح کرد: گیلاس میوه ای ملین و ضد یبوست است که باید قبل از غذا صرف شود، همچنین در بیماران صفراوی با طبع گرم و خشک موجب کاهش صفرا و شفافیت پوست می شود.

عظمائی ابراز داشت: گیلاس ادرار آور و درمان کننده عفونت های مجاری ادرار است و در درمان بیماری ورم مفصل و نقرس بسیار مفید است.

وی در خصوص استفاده از خواص درمانی این میوه تابستانی بیان کرد : برای رژیم لاغری حدود 200 گرم گیلاس قبل از غذا میل شود ، همچنین برای دفع سموم 100 گرم گیلاس ناشتا استفاده شود.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: دمنوش مخلوط هسته و شاخه گیلاس و آلبالو، کاکل ذرت، میوه نسترن و خارخاسک برای درمان سنگ کلیه، مثانه و صفرا بسیار موثر است.

وی یادآور شد: مصرف گیلاس در افراد سرد مزاج و بیماران مفاصل و استخوان به همراه عسل و سکنجبین توصیه می شود.


گزدآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com