فواید قهوه تلخ برای سلامتی و همچنین لاغری
قهوه یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا است، پس برای بدست آوردن سلامتی و جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها مصرف این نوشیدنی خوش طعم را دررژیم غذایی روزانه خود قرار دهید

قهوه دارای خواص درمانی فراوان به نسبت سایر نوشیدنی ها به ویژه چای سیاه است، که کارشناسان مصرف 2 فنجان قهوه در روز یکی بعد از مصرف صبحانه و دیگری هنگام عصر را به افراد توصیه می کنند.

اما برای بهره بردن از خواص درمانی این نوشیدنی خوش طعم آن را بدون شکر و خامه مصرف کنید، زیرا اضافه کردن این مواد باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت و بالا رفتن چربی خون می شود.


خواص قهوه تلخ

قهوه دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها است، براساس تحقیقات یک فنجان قهوه دارای گروه ویتامین های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی از جمله مواد مفید برای حفظ سلامت بدن هستند.

بیشتر بدانید : ویتامین b در چه چیزهایی وجود دارد؟ منابع انواع ویتامین b

با نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار کاهش پیدا می کند زیرا در این نوشیدنی مواد کاهنده التهاب در بدن وجود دارد و مانع از گرفتگی عروق خونی می شود.

این ماده یکی از برترین خوراکی ها برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است و کارشناسان اعلام کرده اند در قهوه موادی وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به ویژه در ناحیه دور شکم می شود و به این ترتیب فرد با مصرف روزانه آن می تواند به سرعت وزن کم کند.

مصرف قهوه در زمان سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا می تواند باعث کاهش علایم بیماری، بهبود فرد و کاهش دوران نقاهت شود، به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را هنگام بیماری به شرط نداشتن تب بالا توصیه می کنند.

کارشناسان دریافتند افرادی که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف می کنند تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می شوند، این نوشیدنی دارای مواد ضد سرطانی است که از ابتلا این بیماری مرگبار تا حد زیادی جلوگیری می کند.

این نوشیدنی مانند یک دارو مانع از گسترش بیماری آلزایمر در سالمندان می شود، مصرف قهوه باعث تقویت قدرت حافظه و حفظ سلامت اعصاب مغز می شود که به این ترتیب از بروز زوال عقل به دلیل افزایش سن در افراد جلوگیری می کند.

قهوه به دلیل برخوردای از خاصیت مدر باعث دفع سموم از بدن، افزایش دفع ادرار، پاکسازی کبد و کلیه ها می شود که به این ترتیب مواد سمی و نمک اضافی از بدن خارج شده و فرد کمتر مبتلا به انواع بیماری های مزمن و چاقی می شود.

نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می شود و در بهبود خلق و خو و رفع افسردگی بسیار مفید است.

با وجود این خواص مفید درمانی، کارشناسان توصیه می کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه اجتناب کنند زیرا می تواند باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان های بدن شود.


بیشتر بدانید : چه کسانی قهوه بخورند و چه کسانی نخورند!

بیشتر بدانید : قهوه را با این خوراکی ها بخورید تا موثرتر باشد

بیشتر بدانید : قهوه سرد برای قلب ضرر دارد + خواص قهوه از دیدگاه طب سنتی

بیشتر بدانید : قهوه را تلخ بخوریم یا شیرین؟

بیشتر بدانید : کدام قهوه راحت تر هضم می شود؟ لایت light یا دارک dark؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir