درمان یبوست با 7 راه حل برای اینکه فردا صبح شکم تان راحت تر کار کند
شاید شما هم جزو افرادی باشید که یکی از بزرگترین چالش های زندگی تان رفتن به توالت و کار کردن شکم تان باشد. دیگر وقتش رسیده که به فکر درمان یبوست تان باشید، البته با چند راه حل ساده

عملکرد بهتر روده ها برای دفع مدفوع با 7 ترفند

1. از چهارپایه توالت toilet stool استفاده کنید

استفاده از توالت فرنگی

بله درست است، استفاده از صندلی زیر توالت باعث می شود که مدفوع راحت تر دفع شود. قبل از این توالت فرنگی های چینی براق فقط یک سوراخ روی زمین وجود داشت که باید روی آن چمباتمه می زدید. مطالعه ای که سال 2003 در مجله بیماری های دستگاه گوارش و علوم منتشر شد نشان داد که چمباتمه زدن زمان و مقدار فشار هنگام اجابت مزاج را کاهش می دهد. شبیه سازی عمل چمباتمه برای درمان یبوست موثر است.

2. به بدنتان حرکت دهید

ورزش کردن

همه می دانند که ورزش کمک می کند بدن در حالت بهینه قرار بگیرد. اما شاید متوجه نشده باشید که راه رفتن صبحگاهی می تواند علایم افسردگی را کاهش دهد و بر اساس مقاله ای که  در سال 2011 در مجله گوارش و کبد منتشر شد یک ارتباط قوی بین افسردگی و اضطراب و یبوست مزمن وجود دارد. فقط یک پیاده روی ساده 10 تا 20 دقیقه ای بیرون از خانه هوای تازه را به مغزتان رسانده، ذهنتان را باز کرده و باعث افزایش تحرکتان می شود. – همه این ها می تواند علایم روانی را کاهش دهد و به عنوان درمان یبوست در نظر گرفته شود.

3. پروبیوتیک مصرف کنید

غذا خوردن

اگر سری به داروخانه بزنید می توانید در آنجا 10 تا 20 برند مختلف از کپسولهای پروبیوتیک را پیدا کنید. بر اساس گزارش سلامت هاروارد، استفاده روزانه پروبیوتیک ممکن است به کسانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند و منجر به یبوست شده، رنج می برند،کمک کند. بجای خوردن کپسول می توانید از ماست های پروبیوتیک استفاده کنید که پر از باکتری های خوبی است که برای انجام کار روده مفید هستند. علاوه بر این تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های سالم روده می تواند تاثیر مثبت در سراسر بدن داشته باشند.

4. از مکمل منیزیم استفاده کنید

کپسول,قرص

چگونه ماده ای به کوچکی ویتامین می تواند به اجابت مزاج شما کمک کند؟ خب نه تنها این ماده معدنی برای استخوان هایتان مفید است بلکه آثار شگفت انگیزی در دستگاه گوارش برای درمان یبوست می گذارد. سیترات منیزم magnesium citrate شکم را شل کرده و به روده آب می کشد در نتیجه روده راحت تر می تواند مدفوع را منتقل کند.  سایر ویتامین هایی که به راحت تر شدن اجابت مزاج کمک می کنند عبارتند از ویتامین C ، ویتامین B5 ، ویتامین B12 و ویتامین B1.

بیشتر بدانید : نقش منیزیم در بدن + منابع منیزیم

 بیشتر بدانید :  هر آنچه باید در مورد ویتامین C بدانید

بیشتر بدانید : ویتامین b در چه چیزهایی وجود دارد؟ منابع انواع ویتامین b

5. مراقب مصرف کربوهیدارت های ساده باشید

چیپس

تا حالا دقت نکرده اید که یک بسته چیپس چقدر روی دستگاه گوارش شما تاثیر می گذارد؟ خب ، یک نکته بگوییم کافی است، چیپس برای اجابت مزاج روز بعدتان افتضاح به بار می آورد. به عنوان یک درمان موثر برای یبوست سعی کنید سبزیجات، دانه های غلات کامل، و چربی های خوب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. چربی های خوب مانند روغن زیتون سطح روده را پوشانده و باعث می شوند که مواد غذایی راحت تر در آن حرکت کنند.

 بیشتر بدانید : کربوهیدرات چیست و چه نقشی در سلامت دارد؟


6. بیشتر بایستید

زنی در حال کار کردن با کامپیوتر

اگر کار شما پشت میز نشینی است به این معنی نیست که باید 12 ساعت نشسته باشید. می توانید از یک میز ایستاده استفاده کنید. دستگاه گوارش به خاطر این رفتار بهتری که داشتید از شما تشکر می کند. در واقع ایستادن در طول روز خطر ابتلا به چاقی، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات مرتبط با کاهش سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

7. نوشیدن آب و لیمو در صبح

آب و لیمو

فشردن یک لیموی تازه در یک لیوان آب سرد یک روش درست برای حمایت از روده هاست. آب سرد و مرکباتی مثل لیمو هر دو سبب افزایش سرعت کار دستگاه گوارش و درمان یبوست می شوند. نوشیدن این معجون دو بار در روز به شما احساس روان شدن ترافیک در امتداد بزرگراره دستگاه گوارش را می دهد.


بیشتر بدانید : علت یبوست چیست؟+ درمان سریع یبوست با چند مکمل

بیشتر بدانید : هر آنچه لازم است در مورد یبوست بدانید

بیشتر بدانید : درمان یبوست در سفر

بیشتر بدانید : این دلایل یبوست را نمی دانید!

بیشتر بدانید : چگونه یبوست را با آب ولرم رفع کنیم

بیشتر بدانید : پاکسازی روده ها و درمان یبوست با یک ترکیب معجزه آسای خانگی


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ