چرا رژیم می گیریم ولی لاغر نمی شویم؟
برخی افراد با وجودی که رژیم های سفت و سخت میگیرند باز هم لاغر نمی شوند و هنوز هم با اضافه وزن مواجه هستند، چه اشکالی در رژیم گرفتن آن ها وجود دارد و چگونه می توان این مشکل را رفع کرد

دلایل لاغر نشدن با رژیم

در اکثر موارد افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند سعی می‌کنند، در حین انجام آنها خود را گول بزنند که لاغر شده‌اند، در صورتی که در واقعیت چنین است که رژیم آنها تأثیری نداشته و جواب نداده است.

اگر غذا به اندازه کافی نخورید و درست ورزش نکنید وزنتان تغییر نمی‌کند و میزان غذایی که می‌خورید به درستی سوزانده نمی‌شود.

در خصوص حذف کردن وعده‌های غذایی،  یکی از اطلاعات نادرستی که در طی سال‌ها به ما گفته شده، این است که کم خوردن یعنی کاهش وزن. البته این حرف چندان بی‌معنا نیست، می‌توان گفت که کم خوردن غذاهای بی‌فایده و بد، مانند شیرینی‌ها و چربی‌های ناسالم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اما حذف وعده‌های غذایی، اشتباه بوده و به طور کلی باعث بهم خوردن متابولیسم بدن می‌شود.

باید توجه داشته باشید که هورمون ها نقش اصلی را در سوخت و ساز بدن و لاغری دارند، برای مثال، یکی از مشکلات تیروئیدی که به عدم کاهش وزن هم مربوط می‌شود، کم کاری تیروئید است. در واقع در این شرایط، بدن شما هورمون‌های کافی برای تنظیم فعالیت متابولیسم تولید نمی‌کند، علاوه بر هورمون های تولید شده توسط تیروئید، دیگر هورمون های بدن نیز در لاغری شما نقش دارند. بدون توجه به نقش هورمون ها در لاغری، بسیار سخت است که بخواهید و بتوانید وزن کم کنید، زیرا در همان حال، بدن‌تان به خاطر تغییرات هورمونی با شما در حال جنگ بوده و از کاهش وزن شما جلو گیری می کند.

در پایان توجه به این نکته مهم است که خواب و کمبود وزن با هم ارتباط دارند و کمبود خواب نه تنها باعث می‌شود که بیشتر در معرض خوردن احساسی قرار بگیرید، بلکه از طرفی میزان کورتیزول (عامل محرک اشتها) خون را هم افزایش می‌دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن را با متعادل کردن هورمون های بدنتان تجربه کنید

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir