عوارض خوراکی های ترش مزه: پیری زودرس و کم خونی!!!
خوردن خوراکی های ترش مزه برای خیلی افراد لذت بخش است، اما باید دقت کنید که افراط در خوردن این خوراکی ها باعث پیری زودرس و کم خونی می شود. در این مقاله با جزئیات بیشتری به این مسئله می پردازیم.

مصرف زیاد خوراکی های ترش مزه باعث پیری زودرس و کم خونی می شود!!

محمد عبادیانی، استاد طب سنتی، درباره مزه‌ها و نقش آن ها در تولید اخلاط در بدن اظهار کرد: باید دانست که مزه‌ها در امر تولید اخلاط و نیز اشتهای به غذا همچنین در عملکرد هاضمه، نقش مؤثری دارند.

بر این اساس، برای کسانی که دچار قِلَت دَم یا کم‌خونی هستند, آگاهی از خواص و عملکرد مزه‌ها امری ضروری است زیرا بسیاری از افراد مبتلا به کم‌خونی به خاطر عدم آگاهی از تأثیر مزه‌ها، تنها به میل نفس خود توجه می‌کنند و با مصرف مزه‌های نامناسب با بیماری، موجب تشدید یا استمرار بیماری خود می‌شوند.

مبتلایان به چاقی ناشی از کم‌خونی باید از مصرف مواد غذایی ترش خودداری کنند چرا که غذاها و میوه‌های ترش باعث پیری زودرس می‌شوند.  شاید این سؤال مطرح شود که چرا ترشی‌ها باعث بروز پیری زودهنگام می‌شود, در پاسخ باید گفت اسباب پیری را می‌توان دو امر ضعف حرارت غریزی و خشک شدن رطوبت غریزی بیان کرد.

عوارض خوراکی های ترش مزه: پیری زودرس و کم خونی!!!

باید دانست که افراط در مصرف خوراکی‌های ترش‌مزه، از یک سو موجب ضعف می‌شود و اعضای بدن را خشک می‌سازد و از دیگر سو، مضعف حرارت غریزی و کاهنده قوای بدن می‌شود و مزه ترش هر دو سبب بروز پیری را داراست.

مبتلایان به کم‌خونی باید در مصرف خوراکی‌‌های ترش‌مزه جانب احتیاط را مراعات کنند تا عوارض ناشی از آن، موجب بدتر شدن مشکل‌شان نشود؛ مبتلایان به کم‌خونی، باید در مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های ترش محتاط باشند چرا که مداومت بر خوردن آنها باعث پیری زودرس می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا محصولات ترش مثل لواشک، باعث چربی سوزی و لاغری می شوند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این خوراکی ترش و خوش مزه هم چاق کننده است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوراکی‌های ترش ضرر دارند؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com