عینک آفتابی مناسب تابستان باید چه ویژگی هایی داشته باشد
عینک‌های گران قیمت، که گاه قیمت آنها به دلیل وجود نام تجاری خاص بالاست، از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند و نمی توانند از چشم‌ها نهایت مراقبت و محافظت را به عمل آورند.

ویزگی های عینک آفتابی مناسب تابستان

عینک‌های آفتابی نامناسب فرد را مستعد ابتلا به آب مروارید می‌کند،‌ عینک‌های آفتابی را به هیچ عنوان از دستفروشان تهیه نکنید

ذاکر محمدی متخصص چشم‌پزشکی  در ارتباط با عینک‌ها‌ی آفتابی مناسب در فصل تابستان، اظهار داشت: عینک‌ها باید مانع از تأثیر اشعه ماوراء بنفش به چشم شوند و به طور کامل این اشعه را در شیشه عینک جذب کنند.

عینک آفتابی باید استاندارد UV400 داشته باشد و زیر ابروها تا نزدیک گونه‌ها را پوشش دهد همچنین باید توجه داشت که عینک‌های غیراستاندارد عوارضی همچون سوزش، خارش چشم و سردرد را می‌تواند به همراه داشته باشد.

عینک آفتابی

در صورتی که افراد از عینک آفتابی مناسب استفاده نکنند احتمال ابتلا به آب مروارید در آنها بیشتر بوده بنابر این تهیه عینک باید حتماً از عینک‌سازی‌های معتبر صورت گیرد و به هیچ عنوان از دستفروش تهیه نشود.

محمدی با بیان اینکه معمولا عینک‌های ارزان قیمت استاندارد نیستند اما عکس آن صادق نیست خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد، عینک‌های گران قیمت، که گاه قیمت آنها به دلیل وجود نام تجاری خاص بالاست، از استاندارد‌های لازم برخوردار نیستند و نمی توانند از چشم‌ها نهایت مراقبت و محافظت را به عمل آورند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عینک آفتابی تقلبی چه آسیب هایی به چشم می زند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راهنمای خرید عینک آفتابی، 8 نکته کلیدی که باید بدانید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : كدام رنگ عینك آفتابی مضر است؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com