گودی زیر چشم ناشی از عینک را چطور برطرف کنیم؟
عینک زدن در برخی افراد باعث گود شدن چشم می شود، اما اگر عینک مناسب استفاده کنید این مشکل هرگز بروز نمی کند

به دلیل انتخاب نامناسب عینک، چشم هایم گود افتاده است. برای رفع گودی چشم چه کنم؟

برخی از افراد مجبور به استفاده دایمی از عینک هستند، به همین دلیل انتخاب یک عینک مناسب بسیار حائز اهمیت است. گاهی ناخواسته مرکز دید فرد محدود به مرکز عدسی عینک خواهد شد به همین دلیل میدان دید به صفحه عینک محدود می شود. این در حالی است که ماهیچه های دور چشم نیز مانند دیگر ماهیچه های بدن نیازمند تحرک است، در غیر این صورت دچار تنبلی خواهد شد. به دنبال این تنبلی، تضعیف عملکرد و حتی کوچک تر شدن ماهیچه های اطراف چشم را خواهیم داشت.

دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، بی خوابی های مداوم، تغییرات وزن یا تغییرات آنزیم های کبدی می تواند باعث ایجاد حلقه ای تیره رنگ در اطراف چشم شود و چشمان شما گود نشان داده شود بنابراین عینک تاثیری بر ایجاد گودی در اطراف چشمان شما نخواهد داشت.


 ویژگی عینک مناسب

تاثیر عینک نامناسب افزون بر حالت چشم بر دیگر بخش ها از جمله شبکیه بسیار زیاد است. هر فردی باید عینک خود را با توجه به برخی استاندارد ها انتخاب کند تا مانع از آسیب به چشم ها شود.از مغازه هایی خرید کنید که دارای مجوز های لازم از سوی وزارت بهداشت باشد.

برخی عدسی ها نیازمند فریم هایی خاص است برای مثال عدسی آستیگماتیسم به دلیل شکل استوانه ای آن، باید روی فریم مناسبی سوار شود.اندازه فریم عینک را متناسب با صورت خود انتخاب کنید.از فریم هایی با قاب بزرگ استفاده کنید.تمام مواردی که به آن ها اشاره شد در کنار یکدیگر قرار می گیرد و باعث می شود تا یک انتخاب صحیح داشته باشید. 


بیشتر بدانید : آیا عينک باعث تغيير حالت و گود افتادن چشم‌ها می‌شود؟

بیشتر بدانید : لیزیک یا لازک, کدام روش ایمن تری برای خلاصی از عینک زدن است؟

بیشتر بدانید : 10 نکته ای که چشم پزشک شما می داند- و آرزو داشت که شما هم بدانید


گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com