تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد با روش رمزی
 یکی از اولین چیزهایی که بعد از خبر باردار بودن به ذهن زوجین می رسد این است که نوزادشان دختر است یا پسر. راه های مختلفی برای پیدا کردن پاسخ این سوال وجود دارد

تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد با روش رمزی درست است؟

یکی از اولین چیزهایی که بعد از خبر باردار بودن به ذهن زوجین می رسد این است که نوزادشان دختر است یا پسر. راه های مختلفی برای پیدا کردن پاسخ این سوال وجود دارد.

در این مقاله ما در مورد روش رمزی و میزان قابل اعتماد بودن آن برای تعیین جنسیت جنین صحبت می کنیم.


روش های متعارف و روش رمزی برای تعیین جنسیت نوزاد

روش رمزی یکی از روش های پیدا کردن جنسیت نوزاد شماست با این حال اغلب والدین از روش های معمول مثل سونوگرافی در هفته 13 بارداری برای تشخیص جنسیت جنین استفاده می کنند. درست زمانی که اندام تناسلی شروع به رشد می کنند.

البته اگر این سونوگرافی را در هفته 22 تا 24 انجام دهید به دلیل جزئیات قابل مشاهده بیشتر پاسخ مطمئن تری خواهید گرفت.

با این حال ادعا می شود روش رمزی می توانید جنسیت کودک را در هفته 6 باردرای و با احتمال 97 درصد درست تشخیص دهید.


روش رمزی برای تعیین جنسیت نوزاد چگونه است؟

معاینه بارداری

روش رمزی بر اساس شناسایی محل جفت در هفته های اول بارداری است. در سال 2011 دکتر سام رمزی اسماعیل  Saam Ramzi Ismai مطالعه خود ر در وب سایت مجله زنان و زایمان Gynecology and Obstetrics منتشر کرد.

هدف این مطالعه نشان دادن دابطه جنسیت جنین و موقعیت جفت در هفته 6 تا 18 بارداری است. برای تعیین جنسیت به روش رمزی از دو نوع متفاوت سونوگرافی استفاده می شود. سونوگرافی ترانس واژینال transvaginal  یا سونوگرافی از طریق واژن  و سونو گرافی ترانس ابدومینال transabdominal یا شکمی است.

یافته های این مطالعه به شرح زیر است: در 97.2 درصد جنین های پسر، جفت در سمت راست رحم کاشته شده و در 97.5 درصد از جنین های دختر، جفت در سمت چپ قرار دارد.


جهت گیری کروموزوم ها

چه چیزی مسئول جایگذاری محل جفت است؟

رمزی توضیح می دهد که علت آن قطبیت کروموزوم هاست. غشا تخمک زن قطبیت متناوب دارد که می تواند کروموزوم X یا Y را قبول کرده یا پس بزند. در نتیجه جنین با کروموزوم XX در سمت چپ و جنین با کروموزوم XY در سمت راست رحم لانه گزینی می کند.

محل جفت را می توان با سونوگرافی واژن تشخیص داد ولی در سونوگرافی شکم شما تصویر آینه ای می بینید بنابرای اگر جفت در سمت راست تصویر باشد یعنی در واقع در سمت چپ رحم است و جنین دختر است.


آیا روش رمزی برای تشخیص جنسیت نوزاد قابل اعتماد است؟

روزش رمزی با این که خیلی زود به سوال شما درباره جنسیت نوزاد پاسخ می دهد ولی شاید از نظر علمی قابل اطمینان تر نباشد و پشتوانه علمی ای ندارد. در واقع این مطالعه در هیچ مجله علمی معتبری چاپ نشده و هویت دکتر رمزی اسماعیل و مدرک تحصیلی او مشخص نیست.

لازم به ذکر است که بدانید در بیستمین کنگره سراسری سونوگرافی زنان و زایما محل قرار گیری جفت و ارتباط آن با جنسیت جین مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه روی 277 زن باردار انجام شد و از این تعداد 159 نوزاد دختر و 118 نوزاد پسر بودند با این حال از 89 جنینی که در سمت راست لانه گزینی کرده بودند و باید نوزاد پسر می شود، 44 نوزاد دختر بودند.  و از 110 لانه گزینی سمت چپ، 43 عدد پسر بودند.

بیشتر بدانید : تشخیص جنسیت جنین بدون سونوگرافی!

بیشتر بدانید : تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!

بیشتر بدانید : آیا فشار خون مادر می تواند بر جنسیت جنین تاثیرگذار باشد؟

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ