سرماخوردگی و درد استخوان
 سرماخوردگی با علائم زیادی همراه است که یکی از این علائم استخوان درد یا درد مفاصل است اما آیا این درد همیشه مربوط به سرماخوردگی است؟

 علت استخوان درد در زمان سرماخوردگی

فرزندم به علت سرماخوردگی دچار درد استخوان شده بود و بعد از بهبود، هنوز استخوان دردش ادامه دارد. هر درد مفصلی درکودکان، نشانه سرماخوردگی یا رشد قد نیست، خشکی مفاصل و تب طولانی می‌تواند علامت بیماری روماتولوژیک باشد.

اگر برای تب‌های طولانی مدت فرد زیر 16 سال، منشاء عفونی بدخیمی یافت نشود ممکن است وی به یک بیماری روماتولوژیک مبتلا شده باشد.

تشخیص این بیماری‌ها مشکل است و نمی‌توان همه دردهای مفصلی را روماتیسم دانست.

به عنوان مثال، ممکن است کودکی با مفاصل متورم صبح که از خواب برمی‌خیزد، مفاصلش خشک باشد و بعد از دو ساعت که مفاصلش گرم شد، شروع به حرکت ‌کند. اگر چهار مفصل کودک گرفتار خشکی شده باشد، ممکن است در آینده باعث تغییر شکل مفصلی و حتی زمین‌گیر شدن او شود.

ممکن است دو مفصل فرد گرفتار درد شود و او علاوه بر درد با ناراحتی چشمی به پزشک مراجعه کند یا حتی دیدش را از دست داده باشد. همه این عوارض می‌تواند ناشی از مراجعه دیرهنگام و تشخیص ندادن بیماری روماتولوژیک باشد.

تب، کاهش وزن، درگیری مفاصل، اختلال درکلیه، مغز، ریه یا دیگر اعضای بدن از جمله تظاهرات بیماری لوپوس است.

باید توجه داشت هر تبی نمی‌تواند منشأ یک بیماری عفونی باشد همان طور که هر درد مفصلی در کودکان نشانه سرماخوردگی یا حاصل رشد قد نیست. کاهش وزن شدید، نامنظمی عادت ماهانه، کم حوصلگی بی‌اشتهایی و حساسیت پوست به نورآفتاب می‌تواند نشانه وجود یک بیماری روماتولوژیک در دختران باشد.

اگر سیستم ایمنی بدن به هر دلیلی دچار اشکال شود، بدن مستعد ابتلا به بیماری‌های روماتولوژیک می‌شود.


بیشتر بدانید : درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این بیماری ها باشد!!

بیشتر بدانید : اگر درد مفاصل دارید از این خوراکی ها اجتناب کنید

بیشتر بدانید : خوراکی هایی که درد مفاصل را افزایش می دهد


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com