پاکسازی عروق بدن با ما الجبن+ طرز تهیه ما الجبن
سم زدایی از بدن اهمیت زیادی دارد که به حفظ سلامت تمام بخش های داخلی کمک می کند، در این مطلب یک نوشیدنی سالم برای سم زدایی از بدن معرفی می شود

سم زدایی از بدن با این نوشیدنی 

"ماء الجُبن" یکی از ترکیباتی است که در طب سنتی ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

خاصیت اصلی ماء‌ الجبن، سم‌زدایی از کل بدن است و به دلیل نفوذ سریع در تمام عروق انتهایی و ریز بدن، کل بدن را از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز پاکسازی می‌کند.

به همین دلیل در درمان انواع لکهای پوستی، انواع سُده‌ها، انواع سوء‌مزاجها و انواع اختلالات خلقی مفید است؛ با توجه به اینکه امروزه به دلیل آلودگی هوا و مصرف انواع غذاهای کارخانه‌ای، میزان سموم موجود در خون و کبد زیاد است، توصیه می‌شود افراد سالم نیز هر از گاهی، آن را مصرف کنند.


طرز تهیه ماء الجبن

 برای تهیه ماء الجن، یک کیلو شیر را جوشانده بلافاصله بعد از جوش آمدن، شعله را خاموش کرده و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی در آن بریزید و کمی صبر کنید تا شیر به اصطلاح "بریده" شود.

اگر شیر بریده نشد، می‌توانید چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه کنید تا بریده شود؛ سپس شیر بریده شده را درون کیسه پارچه‌ای ریخته و آبگیری کنید.

آبی که از دورن پارچه به دست می‌آید همان ماء الجبن است؛ پس از فشردن کیسه پارچه‌ای برای گرفتن ماء الجبن خواهید دید که یک کف سفید روی آب نقش می بندد که باید این کف نیز گرفته و دور ریخته شود.


نحوه و میزان مصرف ماء الجبن

 میزان مصرف ماء الجبن بدین صورت است: روزانه یک لیوان بزرگ ناشتا میل شود؛ در صورتی که بیمار مشکل معده داشت باید ابتدا معده را اصلاح کند سپس مصرف ماء الجبن را آغاز کند یا می‌تواند همزمان با اصلاح معده، مصرف ماء الجبن را شروع کند.

در صورت مشاهده استفراغ یا روان شدن معده در پی مصرف ماء الجبن باید گفت که این موارد طبیعی است و نوعی سم‌زدایی از بدن است.

می‌توانید یک جلسه برای سه روز ماء الجبن آماده کنید؛ ماء الجبن باید ولرم مصرف شود؛ برای هم زدن آن بهتر است از قاشق چوبی استفاده شود؛ مدت مصرف 2 ماه تحت نظر طبیب باید باشد.

در صورتیکه علائم "غلبه سودا" دارید، در زمان نزدیک به جوش (قبل از بجوش آمدن شیر و اضافه کردن سرکه) دو قاشق "افتیمون" را در یک کیسه پارچه‌ای ریخته و 5 بار به مدت هر بار 30 ثانیه در شیر زده شود.


بیشتر بدانید : عوارض رژیم های سم زدایی برای سلامت

بیشتر بدانید : سم زدایی بدن با این دستورات

بیشتر بدانید : حقایقی در مورد طب سنتی، از خواص ادویه تا خواص آبغوره

بیشتر بدانید : توصیه‌های طب سنتی برای كم كردن عرق و از بین بردن بوی بد بدن


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com