آیا گلاب خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و کرونا را از بین می برد؟
 با شیوع ویروس کرونا همه به دنبال ضد عفونی کننده های سالم هستیم، در این مطلب به تاثیر گلاب و سرکه در ضد عفونی کردن اشاره می شود

خواص گلاب و سرکه برای ضدعفونی کردن

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، بسیاری از شهروندان برای کاهش احتمالا ابتلا به این ویروس ضدعفونی کردن دست‌ها و نیز سطوح محل تماس را در اولویت کار‌های روزانه قرار دادند. در این بین برای برخی این سئوال پیش آمد که آیا محصولاتی، چون گلاب نیز خاصیت ضدعفونی دارند؟

دکتر حمید شریفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشتر با اشاره به اینکه پیک اپیدمی ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد، گفت: اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و کاهش تماس‌های اجتماعی را شاهد باشیم می‌توان گفت که پیک اپیدمی به سرعت پایان خواهد یافت، اما اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نکرده و دید و بازدیدها، حضور در محافل عمومی از جمله بازار‌ها و مراسمات را لغو نکنند، این مشکل ادامه دار خواهد بود.

بیشتر بدانید : آیا با سرد شدن هوا کرونا دوباره برمی گردد؟

بیشتر بدانید : خواص مصرف گلاب از رفع خستگی تا تقویت لثه ها

بیشتر بدانید : مقابله با کرونا با واکسن فلج اطفال واقعیت دارد؟

ثابت نشده که سرکه و گلاب اثر ضدعفونی کننده داشته باشد

شریفی به صورت مشخص در مورد اینکه آیا گلاب خاصیت ضدعفونی دارد یا خیر گفته بود: در هیچ مقاله علمی ثابت نشده که سرکه و گلاب اثر ضدعفونی کننده برای این ویروس داشته باشند لذا بهتر است از محلول وایتکس و الکل برای ضدعفونی کردن و گندزدایی سطوح استفاده شود.

بیشتر بدانید : علائم گوارشی بیماری کرونا، از اسهال تا دل درد

بیشتر بدانید : آیا با باز کردن پنجره ماشین کرونا وارد ماشین می شود؟

بیشتر بدانید : به گفته سازمان بهداشت جهانی کرونا از بیماران بی علامت منتقل نمی شود!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir