حرکات کششی چه فوایدی برای نوزادان دارد؟
حرکات کششی برای نوزادان فواید زیادی دارد و بهتر است توسط والدین به ویژه مادر انجام شود

آیا حرکات کششی برای نوزادان مفید است؟

کشش عضلات برای بدن انسان ضروری است و انجام مداوم این تمرین باعث رشد عضلات و کاهش احتمال آسیب در  انسان می‌شود. این کار حتی از زمانی که کودکان نوزاد هستند توصیه می شود. فعالیت بدنی نباید با سن محدود شود، بلکه باید با شرایط هر فرد سازگار شود. از این نظر یکی از توصیه هایی که برای کشش عضلانی در نوزادان می شود این است که باید توسط والدین به ویژه مادر انجام شود.

 اهمیت کشش عضلات در نوزادان

هر چه کودک کوچک تر باشد، انجام فعالیت بدنی برای او پیچیده تر خواهد بود. به طور کلی، در ماه های اول زندگی، نوزادان فعالیت بدنی انجام نمی‌دهند.

با این حال، اولین سال زندگی یک مرحله اساسی برای رشد روانی حرکتی کودک است. بنابراین، به عنوان یک مادر، باید بر اهمیت کشش بدن برای فرزندتان تمرکز کنید.

کمک به درمان بیماری ها

کشش عضلانی در نوزادان هم به درمان بیماری های مختلف کمک می کند. به گفته نشریه ای از دانشگاه وایادولید، این نوع کشش‌ها در درمان تورتیکولی عضلانی مادرزادی بسیار موثر است.

در عین حال، طبق مطالعه ای که در مجله نورولوژی منتشر شده است، فیزیوتراپی (شامل تمرینات کششی) که برای کودکان مبتلا به فلج بازویی اعمال می شود به توان بخشی آ‌ن‌ها کمک می‌کند.

افزایش توانایی های بدنی

انجام تمرینات کششی به تقویت ظرفیت های مختلف بدن کمک می‌کند. اگرچه این نوع مهارت ها در طول زندگی رشد می کنند، اما کودکان در این زمینه بسیار حساس هستند.

بدون تایید پزشک این حرکات را انجام ندهید

کشش عضلانی فواید بسیاری برای کودک شما دارد. با وجود این، تمام تمریناتی که قصد دارید برای کودک خود اجرا کنید باید توسط یک متخصص اطفال تایید شود.

به یاد داشته باشید که همه کودکان منحصر به فرد هستند و برخی از آن‌ها ممکن است موارد منع استفاده از حرکات کششی را  داشته باشند.

بیشتر بدانید : نوزاد در چه سنی هویت خود را می‌شناسد؟

بیشتر بدانید :  تمارینی برای افزایش هوش نوزاد

بیشتر بدانید : در این ساعات به نوزادتان شیر ندهید

بیشتر بدانید : ورزش هایی که به قد بلند شدن کودکان کمک می کند

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com