علائمی که خبر از مادر شدن شما می دهد
اگر برخی نشانه ها مانند تهوع، بالا رفتن دمای بدن و... را باهم تجربه کردید ممکن است نشانه باردار شدن شما باشد

علائم مادر شدن

خانم‌ها از زمان اقدام برای بارداری تا قطعی شدن آن روزهای پراسترسی را پشت سر می‌گذارند. نشانه‌هایی وجود دارد که هر چند ممکن است تعیین‌ کننده بارداری نباشد اما در کنار هم قرار گرفتن چند مورد از آن‌ها نشان می‌دهد فرد به مادر شدن نزدیک شده است.آزمایش‌های تشخیص بارداری هم جزو قدم‌های تکمیلی بعدی ‌است. در این مطلب از چند نشانه اصلی و اولیه بارداری در خانم‌ها خواهیم گفت.

 قطع شدن قاعدگی

اگر دوره قاعدگی‌تان منظم است قطع یا به تاخیر افتادن آن می‌تواند از نشانه‌های بارداری باشد. یک هفته تا 10 روز بعد از قطع قاعدگی می‌توانید با استفاده از بی بی‌ چک و آزمایش خون از بارداری خود مطمئن شوید.

 بالا رفتن دمای بدن

دمای پایه بدن بعد از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و تا قاعدگی بعدی در همان سطح باقی می‌ماند. افزایش ادامه‌دار دمای پایه بدن به ویژه صبح‌‌ها بیش از دو هفته، ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

 حالت تهوع صبحگاهی

هفته ششم به بعد جزو هفته‌های پر نشانه بارداری است. در این هفته ممکن است با تهوع صبحگاهی احساس کنید بیمار شده‌اید اما این یکی از نشانه‌های مادر شدن است که در تمام مادران باردار به یک اندازه و شدت نیست.

 حساسیت و ورم کردن سینه ها

حدود دو هفته بعد از تخمک‌گذاری، سینه خانم‌ها برای آماده‌سازی شیر دادن به نوزاد تغییر شکل می‌دهد. این تغییرات می‌تواند شامل بزرگ شدن، نمایان شدن رگ‌ها، ترشحات‌ و برجستگی‌های تیره اطراف نوک سینه باشد.

 تکرر ادرار

هفته ششم تا هشتم بارداری نیاز مادر به سرویس بهداشتی بیشتر می‌شود و معمولا خانم‌ها در این هفته‌ها با تکرر ادرار مواجه خواهند شد. این یکی از دلایل مشخص و شناخته‌ شده بارداری است.

 بروز خون ریزی لانه‌گزینی

خون ریزی لانه‌گزینی معمولا 6  تا 12 روز بعد از تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد و نباید با عادت ماهانه اشتباه گرفته شود. خون ریزی لانه‌گزینی، اغلب شدید نیست و به شکل لکه‌بینی خواهد بود. معمولاً رنگ روشن‌تری دارد و جریان آن نسبت به عادت ماهانه کندتر است.

 ایجاد تغییر در خلق‌و‌خو و خستگی

ممکن است تغییرات هورمونی در دوره بارداری شما را با روحیات متفاوتی مواجه کند. داشتن حس خستگی شدید یکی دیگر از علایم بارداری است که در این دوران، به ویژه در سه ماه اول بسیار دیده می‌شود.

بیشتر بدانید : 7 زنگ خطر در اوایل بارداری

بیشتر بدانید : مواظب اولین بارداری باشید؟!

بیشتر بدانید : خوردن این غذاها در دوران بارداری ممنوع!

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com