چه افرادی می توانند عمل جراحی چاقی انجام دهند؟
کاهش وزن به روش های غیر تهاجمی برای برخی افراد کار ساده ای نیست و نیاز به انجام جراحی وجود دارد، اما اینگونه جراحی ها را چه کسانی می توانند انجام دهند؟

جراحی چاقی را چه کسانی انجام ندهند؟

محمد کرمان ساروی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و فلوشیپ جراحی‌های لاپاروسکوپی توضیحاتی درباره انجام عمل جراحی چاقی ارائه کرد و گفت: جراحی چاقی از سن ۱۶ تا ۶۵ سال قابل انجام است.

چاقی عوارضی نظیر فشارخون بالا، چربی خون، آپنه خواب، کمردرد و... را به دنبال دارد؛ پس جراحی چاقی می‌تواند به درمان سایر بیماری‌های فرد کمک کند.

 این عمل، کار یک جراح عمومی نیست مگر جراحان عمومی که دوره‌هایی مخصوص گذرانده باشند و انجمن مربوطه صلاحیت آنها را تایید کرده باشد.

 عمل جراحی متابولیک چاقی برای نمایه توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ تحت پوشش بیمه در مراکز دولتی است اما باید پوشش بیمه‌ای افزایش یابد و حتی انتظار داریم بیمه‌ها درمان‌های نوین این بخش را هم تحت پوشش ببرند.

 این هزینه‌ها خیلی کمتر از هزینه‌هایی است که فرد باید در طولانی مدت برای درمان دیابت، فشارخون، نازایی و... پرداخت کند.

 جراحی چاقی از سن ۱۶ تا ۶۵ سال قابل انجام است، اما اگر بیمار در سن کمتری باشد با مشاوره غدد و اطفال در صورتی که بیمار به بلوغ رسیده باشد و سن استخوانی‌اش تکمیل شده باشد، عمل قابل انجام است. در سنین بالای ۶۵ سال هم اگر تاییدیه قلب و ریه بیمار گرفته شود انجام عمل مشکلی ندارد.

بیشتر بدانید : جراحی کاهش وزن و مرگ و میر پس از آن

بیشتر بدانید : جراحی های لاغری چقدر هزینه دارند؟

بیشتر بدانید : جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

بیشتر بدانید : جراحی برای کاهش وزن چه تاثیری بر سرطان روده می گذارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir