شکم حساس ترین ناحیۀ و مهم ترین مولد نیروی بدن است. با شکم شما می توانید تعادل تان را حفظ کنید اما چگونه؟
 
در زبان ژاپنی «هارا» و به چینی «شی» گفته می شود. ما از« شکم» مادر به دنیا می آییم، بچه ها و پدیده هایی را به دنیا می آوریم و در نهایت به «شکم» خاک (شما بخوانید به دل خاک!)  بازمی گردیم. حالا می خواهیم به کمک مارین پِهوت Marine Pehuet متخصص معده و گوارش بفهمیم که شکم ما چه طور فکر می کند و چگونه عمل می کند.

مارین پِهوت، متخصص معده و گوارش، تصویری از شکم برای ما ترسیم می کند، پیچ و خم های روده ای به طرز عجیبی شبیه به پیچ و تاب هایی است که مغز ما را انباشته است. رودۀ باریک و کولون، شکم، کبد، کیسۀ صفرا و پانکراس، همگی در جریان گوارش سهیم اند.

حیات شکم بسیار ویژه است، در واقع نمی توان شکم را از سر و آنچه در آن می گذرد از جمله، افکار، عواطف، احساسات، دل مشغولی ها و غم هایش جدا دانست. وقتی کسی شکم درد دارد، نشان دهندۀ این است که در قسمتی از بدن مشکلی پیش آمده و یا جایی چیزی خوب پیش نمی رود.   

شکم، مرکز آرامش ما
در قسمت بالای پاها، استخوان خاجی، آلت تناسلی و شکم قرار دارد. رقصنده ها، مرتاض ها، سوارکارها و ژیمناست ها از شکم شان برای به دست آوردن تعادل استفاده می کنند.

شکم، به عنوان مرکز ثقل بدن، ثبات عاطفی ما را نیز نشان می دهد. در عضلات شکمی،  نیروی حساس تری نیز وجود دارد. کنترل ترس ها و عواطف مان شکم را به مکانی برای حضور نیروی مهم دیگری تبدیل می کند:

اعتماد به نفس
بنابراین می توان گفت شکم، مغز دوم ماست؟
هنگام نیاز به غذا خوردن، شکم علائمی از مغز دریافت می کند که این علائم عامل تحریک و برانگیختگی گرسنگی می شوند.همچنین اگر شما استرس دارید و نگران هستید ولی می توانید فوراً خود را آرام کنید و با محیط وفق دهید، در اینجا شکم تان است که وارد عمل شده و تأثیر گذاشته است.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com
اختصاصی سیمرغ