مصرف بیش از حد این نوشیدنی شما را تشنه می کند و...
 
نوشیدن چای در سحر موجب تشنگی می‌شود

نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمك‌های معدنی كه بدن در طول روز به آن احتیاج دارد، می‌شود و تشنگی فرد را به دنبال دارد.
به گزارش فارس، مصرف بیش از حد چای در وعده سحر موجب بروز تشنگی در طول روز می‌شود.
نوشیدن آب زیاد هم به هنگام افطار موجب اختلال در هضم مواد غذایی می‌شود همچنین افراد باید از مصرف بیش از 2 فنجان چای در وعده سحری پرهیز كنند به دلیل اینكه چای زیاد باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمك ‌های معدنی كه بدن در طول روز به آن احتیاج دارد، می‌شود.

علی ابوالحبیب، متخصص داخلی اظهار می‌دارد: مصرف چای و ‌آب‌جوش در وعده سحر به دلیل اینكه سلول‌های كلیه را به كار می‌اندازد و موجب افزایش ادرار می‌شود موجب بروز تشنگی در طول روزه داری می‌شود.
به گفته وی، آب بر اثر جوشیدن املاح خود را از دست می‌دهد و اگر به طور مرتب مصرف شود با خون تركیب شده و املاح را دفع می‌كند به دلیل اینكه آب حكم آب مقطر را پیدا می‌كند و بدن با كمبود املاح مواجه می‌شود.

این متخصص داخلی می‌افزاید: آب‌جوش مدر است و با مصرف مكرر آن سلول‌های كلیه آسیب می‌بیند كه به دنبال آن مایعات مفید از بدن دفع می‌شود. به همین دلیل پلاسما و خون غلیظ می‌شود و عوارض جانبی خود را به دنبال خواهد داشت.
قهوه در مقایسه با چای مضرتر است. یك فنجان قهوه به اندازه یك قرص آرام‌بخش موثر است. مضرات قهوه بیشتر از چای است و سیستم گوارشی انسان را مختل می‌كند.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه نیز اظهار داشت: افراد از نوشیدن زیاد چای در وعده سحری پرهیز كنند چون باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می‌شود.
به گفته وی، نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمك‌های معدنی كه بدن در طول روز به آن احتیاج دارد می‌شود.

این متخصص تغذیه می‌افزاید: توصیه می‌شود در وعده‌های سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ كردنی و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مثل قند و شكر پرهیز كرد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی : 
روزه گرفتن برای چه بیمارانی ممنوع است؟
رابطه ی بین روزه و شماره عینک شما
روزه = تسریع نوسازی بافتهای بدن
تاثیر روزه بر پوست
روزه و کودک