این گیاه تقویت‌كننده، انرژی‌زا، شادی‌آور، محرك، آنتی‌اكسیدان، تصفیه‌كننده خون، استروژنیك، قاعده‌آور، اشتها‌آور، ضد نفخ، بادشكن، مسكن و معرق است...
 
افزایش قدرت ایمنی بدن با مصرف جین‌ سینگ

 جین ‌سینگ با مواد استرس‌زایی كه در محیط وجود دارد، مبارزه می‌كند كه این امر موجب افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود.

 گیاه جین‌سینگ دارای طبیعت گرم و خشك است همچنین ضد بلغم و سوداست.
این گیاه تقویت‌كننده، انرژی‌زا، شادی‌آور، محرك، آنتی‌اكسیدان، تصفیه‌كننده خون، استروژنیك، قاعده‌آور، اشتها‌آور، ضد نفخ، بادشكن، مسكن و معرق است.از خواص مغزی عصبی جین‌سینگ می‌توان به تقویت‌ مغز و حافظه، درمان جنون، رفع خستگی شدید، انرژی‌زا و رفع بی‌قراری‌های عصبی اشاره كرد همچنین جین‌سینگ برای درمان فراموشی، كند‌ذهنی و لقوه می‌توان مفید باشد.

از خواص قلبی عروقی جین‌سینگ می‌توان به تقویت‌كننده قلب، تصفیه‌كننده خون، كاهنده فشار خون، درمان كم‌خونی و تنظیم دستگاه گردش خون اشاره كرد.

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار می‌دارد: جین‌سینگ دارویی گیاهی است كه موطن اصلی آن چین و ژاپن و كشورهای شرق آسیاست.

جین‌سینگ برای درمان بیماری‌های گوارشی مفید است
به گفته وی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از این گیاه استفاده می‌شود، همچنین جین‌سینگ برای درمان بیماری‌های گوارشی و نازایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجاب می‌گوید: تحقیقات اخیر نشان داده است كه جین‌سینگ نیروی بدن را افزایش می‌دهد و موجب افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود و بدن، خود با عامل بیماری‌زا مبارزه می‌كند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه می‌كند: جین‌سینگ با مواد استرس‌زایی كه در محیط وجود دارد، مبارزه می‌كند و این موجب می‌شود كه قدرت ایمنی بدن افزایش پیدا كند.

مجاب می‌گوید: از خواص مهم جین‌سینگ افزایش ایمنی بدن و تطابق دادن آن با محیط استرس‌زاست كه بدن در شرایط استر‌س‌زا می‌تواند خود را با بیماری مطابقت دهد.

محمد صالحی سورمقی، استاد فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز اظهار می‌دارد: جین‌سینگ ریشه یك گیاه بوده كه موطن اصلی آن چین است و در ایران این گیاه وجود ندارد.
به گفته وی، این گیاه دارویی به شكل تازه و خشك مصرف می‌شود و یكی از گیاهان قوی چین است و خواص بسیار زیادی دارد، اثرات جین‌سینگ بسیار مفید است و در بسیاری از بیماری‌ها كاربرد دارد.

جین سینگ ضددرد و ضدآریتمی است
استاد فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه می‌كند: جین‌سینگ ضددرد و ضدآریتمی است همچنین این گیاه دارویی حركات قلب را منظم می‌كند و موجب بروز آرامش می‌شود.
صالحی سورمقی اضافه می‌كند: جین سینگ ضدسرطان، ضدنفخ، مقوی قلب، ادرارآور، خلط‌آور و محافظ كبد است همچنین برای افزایش حافظه و تقویت معده نیز می‌تواند باشد.

وی می‌گوید: جین‌سینگ گشادكننده عروق خونی، كاهنده قندخون، محرك سیستم ایمنی و سیستم تنفسی است كه از این گیاه قرص و كپسول تهیه شده است و می‌توان روزانه 3 گرم از ریشه این گیاه را پودر كرده و تازه مصرف كرد.

این استاد فارماكولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران بیان می‌دارد: از اثرات جانبی مصرف جین‌سینگ می‌توان به بی‌خوابی، عصبانیت، اسهال، كاهش فشارخون، قاعدگی سنگین و رانش پوستی اشاره كرد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :  jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی :
افزایش ایمنی بدن با مصرف دانههای مغذی!
پیشگیری از سرماخوردگی با افزایش قدرت ایمنی بدن
چرا سیستم ایمنی بدن مادر ، جنین را پس نمیزند؟
خوراکی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن
این دو ادویه باعث افزایش ایمنی بدن می شوند