همان طور که می دانید سیب دارای فواید بسیار زیادی است از جمله...

متخصصان دانشگاه یووا در آمریكا طی یك سری آزمایشات جدید دریافته‌اند نوعی ماده موم مانند موسوم به اسید اورسولیك كه در پوست سیب یافت می‌شود از ضعف و تحلیل رفتن عضلانی می‌كاهد و رشد این بافت‌ها را تقویت می‌كند.
 از آنجا كه این میوه برای كاهش چربی و قند خون، كلسترول و تری گلیسیرید نیز مفید است از این پس می‌توان از پوست آن نیز برای درمان ضعف عضلانی و اختلالات سوخت و سازی مثل دیابت استفاده كرد.

كریستوفر آدامز، متخصص غدد درون ریز و كارشناسی اصلی در این مطالعه خاطرنشان كرد: ضعف عضلانی مشكلات جدی به بار می‌آورد و با وجودی كه بسیار شایع است اما هیچ دارویی در حال حاضر برای آن وجود ندارد اكثر افراد در مرحله‌ای از طول عمر خود مثلا زمان بیماری یا سالخورگی با این مشكل مواجه می‌شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آلكالایف، آدامز تصریح كرد: ما فعالیت ژن ماهیچه‌ای را در افراد مبتلا به آتروفی (تحلیل عضلانی) بررسی كرده و از اطلاعات بدست آمده استفاده كردیم تا مواد شیمیایی را پیدا كنیم كه مانع از آتروفی شوند. یكی از این مواد شیمیایی كه شناسایی آن جالب توجه بود اسید اورسولیك نام دارد و بویژه در غلظت قابل ملاحظه‌ای درپوست سیب یافت می‌شود.

شرح این آزمایشات در مجله «متابولیسم سلولی» منتشر شده است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
میوه افزایش عمر
رابطه ی بین سیب و جنین!!!
آب سيب برای مبارزه با آلزايمر مفيد است
10 فایده شگفت انگیز سیب
معجزه سیب،آن هم از نوع قرمز!