این میوه شما را در برابر بیماری های مرگبار مسلح می کند و...

گوجه فرنگی با قیمت نسبتا مناسب به طور گسترده در دسترس تمام مردم قرار دارد و اكثر افراد در گروه‌های سنی و فرهنگ‌های مختلف از خوردن آن لذت می‌برند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان تغذیه در آمریكا در یك بازبینی مطالعاتی دریافته‌اند كه خوردن مقادیر بیشتری گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن سلامت افراد را بهبود می‌بخشد و حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهای خطرناك و كشنده مثل سرطان، پوكی استخوان و بیماریهای قلبی – عروقی را كاهش دهد.

متخصصان مركز ملی ایمنی و فناوری غذا در ایالت ایلینویز در این مطالعه نقش فرآورده‌های گوجه فرنگی را در سلامت و كاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها بررسی كردند. آنها دریافتند كه گوجه فرنگی بزگترین منبع آنتی اكسیدان قدرتمند لیكوپن است. برخلاف مواد مغذی موجود در اكثر میوه‌ها و سبزی‌ها، لیكوپن تنها ریزمغذی‌ است كه حتی پس از طبخ و فرآوری نیز بیشتر خاصیت خود را حفظ می‌كند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی كانسراتیزپرسونال، گوجه فرنگی درعین حال حاوی سایر مكانیسم‌های محافظتی از جمله عملكردهای ضد التهابی و ضد ترومبوسی (تشكیل لخته خون در قلب یا عروق) است.
این كارشناسان تاكید دارند كه طبق مطالعات پیشین بین مصرف گوجه فرنگی و كاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و برخی از بیماریهای جدی دیگر رابطه مستقیم وجود دارد.
این بازبینی به طور معضل در مجله «لایف استایل مدیسین» منتشر شده است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
10نکته خواندنی راجع به گوجه فرنگی!!
برای داشتن پوستی زیبا گوجه فرنگی بخورید!!
درمان سرطان پروستات با فلفل و گوجه فرنگی
برای مبارزه با کلسترول: دارو بخوریم یا گوجه فرنگی؟
کلم بروکلی و گوجه فرنگی بخورید