برای داشتن پوستی سالم لازم است رژیم غذایی مناسبی داشته باشید زیرا هرچه مصرف می کنید، روی پوست شما تاثیر می گذارد...

رژیم غذایی شامل غذاهای آماده باعث کدری، چرب شدن و تغییر رنگ پوست می شود. در مقابل افرادی که رژیم سالم دارند و ویتامین های توصیه شده را مصرف می کنند، ظاهر پوست سالم تری دارند.
اما مصرف چه نوع ویتامین هایی لازم است و عملکرد آن ها چگونه است؟

سوالی که در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به آن پاسخ داده شده است.

ویتامین ب کمپلکس: در بلغور جو، برنج، تخم مرغ و موز وجود دارد.این نوع ویتامین حاوی ماده مغذی به نام بیوتین است که برای رشد و تقویت ناخن، پوست و سلول های مو ضروری است. کمبود این ویتامین باعث ریزش مو می شود.

کرم های موضعی حاوی ویتامین B سریع به سلول ها آب رسانی می کند و باعث شادابی پوست می شود. ویتامین B خاصیت ضدالتهابی دارد و پوست را تقویت می کند.

ویتامین K: در رفع تیرگی دور چشم، درمان کبودی،لکه برداری و کاهش چین و چروک موثر است. سبزی های برگ سبز حاوی این ویتامین است.

ویتامین E: برای حفظ لطافت و نرمی پوست و براقی و تقویت مو، مصرف مغز میوه ها ، زیتون و اسفناج را افزایش دهید. این ویتامین لکه ها را کم رنگ می کند و پوست را از حالت زبری و خشکی در می آورد. برای لکه های پایدار کمی روغن ویتامین E بمالید تا لکه ها کم رنگ شود.

ویتامین C: مرکبات، سبزی های برگ سبز، فلفل دلمه ای و گل کلم منبع غنی این ویتامین است. ویتامین Cعلاوه بر مقابله با سرماخوردگی، هنگامی که روی پوست استفاده شود کلاژن تولید می کند. ویتامین C، کاهش دهنده چین و چروک است و به ظاهر پوست بهبود می بخشد.

ویتامین A: ویتامین کلیدی برای داشتن پوست سالم به حساب می آید و برای حفظ و بازسازی بافت های پوست مهم است. کمبود ویتامین A باعث خشک و پوسته پوسته شدن آن می شود. منبع عالی این ویتامین هویج و سبزی های برگ سبز تیره است. نتایج بررسی ها نشان می دهد،مصرف لوسیون حاوی ویتامین A روی پوست، بروز آکنه را کنترل می کند و چین وچروک را کاهش می دهد.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
6 راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست
فواید آلوئه ورا برای پوست
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
5 ماده غذایی برای داشتن پوستی عالی در تابستان
10 توصیۀ غذایی برای تقویت پوست