زمانی که فرد دچار استرس می‌شود، هورمون‌های استرس در بدن ترشح می‌‌شود که ...


یک متخصص تغذیه گفت: مصرف بیش از حد قند‌های ساده، قندخون افراد را ناگهان بالا برده، سیستم عصبی فرد را دچار مشکل می‌کند و فرد را عصبی می‌کند.

میترا زراتی  اظهار داشت: خلق و خوی افراد با مصرف مواد غذایی مختلف تغییر پیدا می‌کند.

وی گفت: افرادی که کربوهیدرات‌های ساده را زیاد مصرف می‌کنند، قند خون آنها ناگهان بالا می‌رود و این امر موجب می‌شود که در سیستم عصبی آنها مشکلاتی ایجاد شده و آستانه تحمل آنها کاهش یابد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: با مصرف برخی از مواد غذایی مانند اسیدهای چرب امگا 3‌ و ویتامین‌های گروه B به خصوص B1, B2, B12آستانه تحمل افراد افزایش پیدا می‌کند و از بروز افسردگی نیز پیشگیری می‌شود.

زراتی افزود: مواد غذایی مانند سبوس‌‌ها، لبنیات و مخمرها سرشار از ویتامین‌های گروه B هستند B مصرف اینگونه ویتامین‌ها حالت کرختی، ضعف و خستگی را از بدن فرد از بین می‌برد و آستانه تحمل افراد را افزایش می‌دهد همچنین افت قندخون موجب می‌شود تا فرد عصبی شود که مواد غذایی مانند نان، سیب‌زمینی و برنج قندخون را تنظیم می‌کند.

وی بیان داشت: تحقیقات نشان داده است که هویج، انبه، پرتقال‌های تو سرخ، هندوانه، آلبالو، گیلاس و میوه‌هایی با رنگ نارنجی و ارغوانی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و حافظه و یادگیری را افزایش می‌دهند همچنین اگر میوه‌ها و سبزی‌ها رنگین‌تر باشد، ارزش غذایی بیشتری دارند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: زمانی که فرد دچار استرس می‌شود، هورمون‌های استرس در بدن ترشح می‌‌شود که ویتامین c می‌تواند این هورمون‌های تنش‌زا را مهار کند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
بیضررترین و ارزانترین درمان چربی و قند خون بالا!؟
این نان قند خون را بالا می برد!
مضرات و فواید آب قند در نوزادان
میوه ی کاهش قند خون
دارویی گیاهی جهت کاهش قند و چربی خون