كاربر باید به صورت مرتب چشم خود را از مانیتور بردارد تا عضلات سیلیاری چشم استراحت كند و...

بنابر اعلام مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت،‌ استفاده از كامپیوتر باعث ضعیف شدن چشم، افرایش نمره عینك و ایجاد آب مروارید در كاربران نمی شود.

بیماری‌های چشمی شایعترین شكایت مربوط به سلامتی كاربران كامپیوتر است و خستگی چشم، تاری دید، سوزش، خارش یا اشك ریزش، اختلال كوتاه مدت و موقت، دید رنگی و سردرد مشكلات شایعی است كه ابراز می شود.

75 درصد كاربران دچار خستگی چشم گاهگاهی می شوند و از مهمترین علت خستگی چشم كاربران، عیوب انكساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم است كه در این زمینه 30 درصد از كارمندان اداری عیوب انكساری اصلاح نشده یا درست اصلاح نشده چشم دارند.

افراد دوربین و آستیگمات بیشتر دچار ناراحتی می شوند و عینك های دودی برای كاهش درخشندگی و بازتابش نور از صفحه مانیتور نه تنها مناسب نمی باشد بلكه با ایجاد كنتراست نامناسب بین صفحه مانیتور و محیط اطراف خستگی چشم را افزایش می دهد.

 
مركز سلامت محیط و كار توصیه كرد: كاربر باید به صورت مرتب چشم خود را از مانیتور بردارد تا عضلات سیلیاری چشم استراحت كند و كاربری كه برای دیدن صفحه مانیتور به جلو خم می شود باید معاینه چشم شده یا مانیتور نزدیك تر گذاشته شود. 
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
ناخنک چشم چیست؟
تنبلی چشم چیست؟
داروی برای رفع سیاهی دور چشم!!
تمرین دادن چشم
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها