میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و...


 میگو دارای چربی كمی است

میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و هر 100 گرم میگو حاوی 77 میلی‌گرم آب و 99 كالری انرژی و 1/18 گرم پروتئین، 80/0 چربی و 163 میلی‌گرم كلسترول و 91 میلی‌گرم قند است.

بر اساس این گزارش، از نظر مقایسه‌ای نسبت به سایر غذاهایی كه پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت و ماهی و گروه ماكیان،‌ میگو كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه‌های لازم جهت رشد است. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می‌شود برای گروه‌هایی از مردم نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است.

میگو دارای چربی كمی است. اسیدهای چرب امگا 3 كه از دسته اسیدهای چربی غیراشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگو به وفور یافت می‌شوند. این دسته از اسیدهای چرب می‌توانند در كاهش خطر بیماری‌های قلبی موثر واقع شوند.

میگو منبع غنی از املاحی چون كلسیم، آهن،‌ منیزیم، پتاسیم، ‌سدیم، روی، مس و فسفر است.

خواص برتر ماهی برای بدن:

- خواص ضدالتهابی

- تنظیم تری گلیسیریدهای خون

- تنظیم عملكرد ایمنی بدن

- جلوگیری از ناهماهنگی ضربان قلب

- تكامل سیستم عصبی جنین

- بالا بردن ضریب هوشی كودكان

 روغن ماهی، مكملی كه هر روز نیاز است

تنها مكمل مورد نیاز برای تضمین سلامت مفاصل، روغن ماهی است. زیرا حاوی اسیدهای چربی ضروری برای بدن است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی موجب افزایش كارایی ذهنی در كودكان و جلوگیری از ابتلای سالمندان به آلزایمر می‌شود.

جدیدترین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد مصرف ماهی همچنین باعث می‌شود بیماران قلبی كمتر با حمله مجدد روبرو شوند. مصرف ماهی كلسترول را كاهش می‌دهد و خطر لخته شدن و رسوب دهی خون را می‌كاهد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com.health
منبع : Isna.ir

مطالب پیشنهادی :
خوراکی های انرژی زا
10 خوراکی بهاری که کمک میکنند لاغر شوید!
9 خوراکی که باعث رفلاکس معده می شوند
دو خوراکی فوق العاده علیه استرس
امگا 3 در چه خوراکی هایی وجود دارد؟