این ماده غذائی به دلیل داشتن ماده گلوکوسینولیت‌ها از خواص ضد سرطانی به خصوص پیشگیری از سرطان روده بزرگ، یبوست، افزایش اشتها، نرم کردن سینوس‌ها،...

 
مصرف شلغم سبب استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف شلغم به لحاظ دارا بودن كلسیم و پتاسیم سبب استحکام لثه ها، دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود.

یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب، افزود: شلغم در گروه سبزیجات جای می‌گیرد و همانند سبزیجات می تواند تامین کننده بعضی از ویتامین‌ها و فیبر خوراکی باشد.

وی در خصوص ترکیبات شلغم اظهار کرد: در یكصد گرم شلغم حدود 5 گرم کربوهیدرات، 40 میلی گرم کلسیم ، 126 میلی گرم پتاسیم، 30 میلی گرم ویتامین«ث»،113 میکرو گرم فولات و 1 گرم فیبرخوراکی موجود است.

این کارشناس تغذیه با بیان این كه شلغم فواید بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: از فواید آن استحکام دادن به استخوان‌هاست هر چند مقدار کلسیم زیادی ندارد ولی همان مقدار کم تاثیر مثبتی را بر استخوان ها دارد و مهمتر از آن وجود پتاسیم نسبتا خوب موجود در آنست که برای کارکرد لثه و قلب مفید است.
 
وی افزود: ویتامین c موجود در شلغم نقش بسیار خوبی از جمله محکم شدن لثه‌ها و دندان، پیشگیری از عفونت‌های لثه، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن دارد و همچنین با داشتن فولات از بروز کم‌خونی ناشی از کمبود فولیک در بدن می‌تواند پیشگیری کند.
 
این کارشناس تغذیه در پایان در خصوص دیگر فواید شلغم گفت: این ماده غذائی به دلیل داشتن ماده گلوکوسینولیت‌ها از خواص ضد سرطانی به خصوص پیشگیری از سرطان روده بزرگ، یبوست، افزایش اشتها، نرم کردن سینوس‌ها، بهبود سرفه، دفع سنگ‌های کلیوی و حل کردن اسید اوریک برخوردار است .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
آیا روکش دندان موثر است؟
جدیدترین روش سفید کردن دندان
چند بار در روز باید دندان هایم را مسواک بزنم؟
سفید کردن دندانها
مراحل ارتودنسی دندان + عکس