تا کنون ارتباط میان بیماریهای دهان و بیماریهای قلبی و دیابت تایید شده بود اما تحقیقات جدید نشان می دهد سلامت دهان به نوعی با سلامت عمومی کل بدن در ارتباط است.


تا کنون ارتباط میان بیماریهای دهان و بیماریهای قلبی و دیابت تایید شده بود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد سلامت دهان به نوعی با سلامت عمومی‌کل بدن در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نچرال نیوز، مشکلات دهان و لثه و تشکیل جرم و پلاکهای دندانی می‌تواند منجر به مشکلات جدی و حتی اختلالاتی در زمان بارداری شود.

بنابر همین گزارش ، مراحل مختلف بیماریهای دهان و دندان با بیماریهای گوناگون ارتباط دارد و به این معنا نیست که هر گونه اختلال و مشکل در دهان کل بدن را بیمار می‌کند .

اما لازم به ذکر است ، بیماریها و مشکلاتی که در اطراف دندان و لثه ها هستند بیشتر و جدی تر از زخم های دهانی و زبانی هستند.

یکی از مسا ئلی که باید جدی گرفته شود جرم ها و پلاکهای دندانی هستند که اگر برطرف نشوند موجب ایجاد فاصله میان لثه و دندان و از دست رفتن دندانها و بیماریهای مزمن می‌شوند.

در ضمن افراد باید تغییر رنگ لثه و خونریزیهای لثه را نیز جدی بگیرند زیرا این امر می‌تواند ناشی از عدم توانایی برای قطع خونریزیهای بدنی و رقیق بودن بیش از حد خون باشد.

آمار نشان می‌دهد در حدود 80 درصد از افرادی که بیماریهای ژنتیکی دارند و یا مبتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و حتی روحی مانند افسردگی هستند ، دهان و دندانهایی سالم ندارند و در صورت درمان نیز روند درمان این افراد با پیچیدگی های بیشتری همراه است.

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز