ميگرن معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود اما گاهی نيز شروع آن در دو طيف سنی كودكی و سالمندی است. در اطفال نيز در زمينه ژنتيک مناسب، ممکن است سردرد بروز کند.



یک متخصص مغز و اعصاب گفت: گاهی میگرن در سنین کودکی نیز بروز می‌کند که برخلاف بزرگسالان در جنس مذكر شایع‌تر است.

دکتر محمدحسن حریرچیان متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران بیان كرد: میگرن معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود اما گاهی نیز شروع آن در دو طیف سنی كودكی و سالمندى است. در اطفال نیز در زمینه ژنتیک مناسب، ممکن است سردرد بروز کند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه افزود: معمولاً مدت سردرد در کودکان کوتاه‌تر است (از یک تا 72 ساعت) و برخلاف بالغین در اكثر مواقع در دو طرف سر احساس می‌شود. در کودکان گاهی میگرن به صورت دل درد همراه با استفراغ و رنگ پریدگی بروز می‌کند.

وی در توضیح سایر علایم میگرن در کودکان گفت: از تظاهرات دیگر میگرن خصوصاً در کودکان، حملات سرگیجه و عدم تعادل، حملات تب و حتی گاهی حملات تغییر خلق و خو یا کج خلقی است.

این عضو هیأت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تاثیر میگرن بر رشد کودکان تصریح كرد: این امر از عوارض بارز میگرن در کودکان نیست مگر آن که حملات میگرن شکمی‌در آنها سبب سوء تغذیه شده باشد.

وی در پایان افزود: مصرف غذاهای آماده و فست فودها باعث تشدید علائم میگرن در كودكان مبتلا می‌شود که این محدودیت در رشد صحیح آنها اثر مثبت دارد.
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health