پزشكان در یك بررسی بین‌المللی نشان داده‌اند كه مصرف روزانه آسپیرین می‌تواند مانع از بروز برخی...

 

 این مطالعه تایید می‌كند كه مصرف روزانه آسپیرین از بروز سرطان روده و راست روده در افرادی كه سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند، جلوگیری می‌كند.

به گفته پزشكان دانشگاه نیوكسل در لندن، احتمال ابتلا به این سرطان در اشخاص پرخطر با سابقه خانوادگی با مصرف آسپیرین تا 60 درصد کاهش پیدا می‌كند.

بنا برگزارش شبكه سی بی سی نیوز، پزشكان معتقد هستند كه در صورت استفاده از این شیوه پیشگیری، می‌توان در سه دهه آینده از بروز حداقل 30 هزار مورد ابتلا به سرطان جلوگیری كرد.

جزئیات این مطالعه در مجله تخصصی لانست منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است كه پزشکان انگلیسی تاکید دارند كه تمام افراد بالای سن 45 سال باید روزانه آسپیرین مصرف کنند تا خود را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان مصون سازند. شواهد آزمایشگاهی و مطالعاتی تایید می‌کند که مزایای استفاده از این دارو برای افراد میانسال سالم و سالمندان خیلی بیشتر از عوارض جانبی آن است.

این پزشکان متذکر می‌شوند: به ویژه‌ افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی هستند، می‌توانند به عنوان یک داروی پیشگیری کننده از این مسکن استفاده کنند.

این کارشناسان تاکید دارند که مصرف روزانه 75 میلی‌گرم آسپرین برای مدت پنج سال مداوم، خطر ابتلا به سرطان روده را تا یک چهارم کاهش می‌دهد و تا یک سوم هم از خطر مرگ ناشی از این سرطان می‌كاهد.

متخصصان دانشگاه هاروارد نیز چندی پیش اعلام كرده بودند كه مصرف آسپیرین به مقدار کم، باعث کاهش ابتلا به آسم در زنان می‌شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
داروی ویاگرا (محرک توانایی جنسی) چیست؟
چگونگی مصرف دارو در دوران بارداری!!
چطور چاقی را با دارو درمان کنیم؟
داروی مناسبی برای خشكی سینه و سرفه
استفاده از دارو برای تقویت میل جنسی،خوب یا بد؟