ویتامین ای و سی دارای فواید بسیار زیادی است ، برای مثال....

یك فوق تخصص تغذیه عنوان كرد: مصرف ویتامین «E» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.

دکتر کیومرث دانشور  اظهار داشت: ورزش‌های سنگین باعث آسیب فیزیکی بافت‌ها می‌شوند و بدن برای بهبودی مجدد به زمان نیاز دارد به این منظور مصرف سه مکمل غذایی برای عضله مفید هستند که باعث بازتوانی سریع عضلات پس از تمرینات ورزشی می‌شود.

وی افزود: یکی از این مکمل‌ها ویتامین C است که در ساخت کلاژن موثر است. با مصرف یک لیوان آب پرتقال در وعده صبحانه می‌توان این ویتامین را دریافت كرد. ویتامین ث در ساخت کلاژن که پروتئینی موثر در ترمیم بافت‌های آسیب دیده است، نقش دارد. البته منابع تامین کننده ویتامین C به وفور در اختیار ورزشکاران قرار دارد و به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.

دکتر دانشور افزود: مصرف ویتامین «E» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.

این فوق تخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین منیزیم که از عضلات مراقبت می‌کند باید در رژیم غذایی جایی داشته باشد، زیرا کمبود این ماده معدنی منجر به گرفتگی و اسپاسم می‌شود لذا در ترمیم عضلات نقش دارد. بر این اساس منیزیم برای داشتن عضلات سالم ضروری است و می‌توان با مصرف مواد غذایی نظیر تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان و ماهی آن را تامین کرد .

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
داروی ویاگرا (محرک توانایی جنسی) چیست؟
چگونگی مصرف دارو در دوران بارداری!!
چطور چاقی را با دارو درمان کنیم؟
داروی مناسبی برای خشكی سینه و سرفه
استفاده از دارو برای تقویت میل جنسی،خوب یا بد؟