شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از مبتلایان به عارضه آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) به دنبال راه حل‌هایی طبیعی برای درمان دردهای ناشی از این عارضه باشید كه واقعا در كاهش درد تاثیر داشته باشند..

 

اگر از همین لحظه به خودتان قول بدهید كه تغییرات فاحش و اثرگذاری را در الگوی زندگی روزانه‌تان اعمال كنید ما هم به شما قول می‌دهیم روش‌هایی كه در این مقاله ارائه شده‌اند در تسكین دردهای آرتریتی شما موثر خواهند بود و تاثیرات شگفت انگیز آنها را تایید خواهید كرد.

سایت تخصصی كامن سنس در مقاله جدیدی در این رابطه منتشر كرد: اگر دیگر از روشهای معمول و بی‌فایده دارویی در این زمینه ناامید شده‌اید با بكار بستن هشت روش زیر و ایجاد این تغییرات سالم در الگوی زندگی خود در بلندمدت به نتایج امیدبخش و مفیدی دست خواهید یافت. این هشت روش به قرار زیر است:

1- یك رژیم غذایی سالم و ضد التهابی را دنبال كنید. همیشه سالم‌ترین و مغذی‌ترین مواد غذایی را انتخاب كنید. میوه‌ها و سبزی‌های تازه و رنگارنگ سرشار از مواد مغذی گیاهی هستند. همچنین برای پخت و پز و تهیه سالاد فقط از روغن زیتون استفاده كرده و بیشتر از ماهی‌های حاوی اسید چرب امگا -3 بخورید.

2- چربی‌هایی را كه موجب بروز التهاب می‌شوند از رژیم غذایی خود حذف كنید. گوشت قرمز، اسیدهای چرب ترانس، روغن دانه كتان و امگا -6 موجود در روغن‌های سبزیجات مثل روغن دانه آفتابگردان و ذرت همگی در بروز التهاب نقش دارند و تعادل چربی امگا -3 را در بدن به هم می‌زنند.

3- عادات غذایی بد و خوردنی‌های ناسالم را برای همیشه ترك كنید. سیگار و رژیم غذایی ناسالم از مهمترین علایم بروز آرتریت روماتوئید هستند.

4- آب و نوشیدنی‌های سالم را زیاد بنوشید چون برای حفظ تعادل مایعات بدن خود به آنها نیاز دارید سالم‌ترین نوشیدنی‌ها، آب و چای‌های گیاهی گرم هستند. از مصرف قهوه، الكل، آب میوه‌ها و سودا خودداری كنید.

5- از مواد آلرژی زا دوری كنید. حساسیت غذایی سیستم ایمنی بردن را دچار اختلال می‌كند حتی المقدور از مصرف غذاهای حساسیت زا پرهیز كنید. مهمترین غذاهای آلرژی زا سویا، شیر، ذرت، تخم مرغ، مخمر، قند و گندم هستند.

6- حتما روزانه ورزش سبك انجام دهید تا طاقت و تحمل بدنتان افزایش یابد. از تمرینات سبك مثل پیاده‌روی، یوگا یا شنا آغاز كنید.

7- از مكمل‌های سالم و با ارزش غذایی بالا طبق تجویز پزشك استفاده كنید. مطالعات نشان می‌دهد كه مصرف مكمل‌های با كیفیت روغن ماهی، التهاب را در بدن كاهش می‌دهد.

8- استرس خود را با روشهای آرام سازی و رلكسیشن كاهش دهید. با این كار سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود و بدن با التهاب‌ها بهتر مقابله می‌كند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
نسخه ورزشی برای کمردرد
موقع آشپزی ورزش کنید!
چگونه شدت ورزش را اندازهگیری کنید
ورزشی که ستاره های هالیوودی برای لاغری انجام می دهند
آیا ورزش برایتان همراه با درد است؟