دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران گفت: استفاده طولانی مدت از كفش‌های پاشنه بلند می‌تواند سبب تشدید گودی كمر و ابتلا به كمر درد ‌شود...


ابتلا به گودی‌كمر با كفش پاشنه ‌بلند

سیداحمد رییس‌السادات، در تشریح درد‌های ستون فقرات افزود: افزایش قوس كمر و افزایش قوز پشتی در ردیف اختلالات شایع ستون فقرات قرار می‌گیرند.

به گفته وی هرگونه افزایش یا كاهش در دامنه طبیعی قوس‌های ستون فقرات افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف سیستم عضله‌ای و اسكلتی می‌كند.

دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران با بیان این‌كه برعكس این مساله هم امكان‌پذیر است و افزایش یا كاهش قوس‌های طبیعی ستون فقرات، خود می‌تواند ناشی از ناهنجاری و آسیب در سایر بخش‌های ستون فقرات، لگن یا زانو شود، ادامه داد: هر استرسی كه بر زنجیره بیومكانیكی بدن وارد شود باعث می‌شود تغییراتی در قسمت‌های دیگر به وجود آید به عنوان مثال افزایش قوز پشتی ممكن است گودی كمر را تشدید كند.

رئیس‌السادات در پاسخ به این پرسش كه آیا استفاده از كفش‌های پاشنه‌دار می‌تواند در بروز گودی كمر دخیل باشد، گفت: این مطلب از لحاظ علمی به‌طور كامل اثبات شده نیست ولی به‌طور كلی توصیه بر عدم استفاده مداوم از كفش‌های پاشنه بلند با ارتفاع بیش از 4 سانتی‌متر  .
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
دارویی فوق العاده برای مبتلایان به آرتروز لگن و زانو
ورزشی برای تقویت عضلات کف لگن خانم ها
نرمشهایی برای تقویت لگن و پاها
نسخه ورزشی برای کمردرد
بدنسازی با توپهای بزرگ