ورزش‌های ايروبيك سبك تا متوسط می‌تواند خلق افراد را دو تا چهار ساعت پس از انجام تمرينات بهبود بخشد.اين تأثيرات مثبت در مورد كودكان نيز صادق است.


یك روانشناس دانشگاه ایندیانا اعلام كرد: ورزش‌های ایروبیك سبك تا متوسط می‌تواند خلق افراد را دو تا چهار ساعت پس از انجام تمرینات بهبود بخشد.

جك راگلین، روانشناس خاطرنشان كرد: این تأثیرات مثبت در مورد كودكان نیز صادق است. اما درعین حال مشخص كردن زمانی برای ورزش كودكان و فعالیت بدنی آنها بیش از پیش چالش برانگیز است و والدین باید این مسوولیت را برعهده بگیرند.

راگلین و دستیارانش كه دراین تحقیق مدیتیشن، تمرینات سنگین بدنی و سایر عوامل موثر روی خلق و ورزش را مورد آزمایش و بررسی قراردادند به نكاتی دست یافته‌اند كه در زیر به آنها اشاره شده است:

* افراد پس از انجام فعالیت‌های آیروبیك متوسط و سبك بیش از انجام فعالیت‌های سنگین مانند آموزش‌های شدید ورزشی از مزایای روانی آن شامل بهبود خلق و روحیه مثبت بهره‌مند می‌شوند.

*  این مزایا تنها 20 دقیقه پس از انجام یك فعالیت ورزشی سبك بروز می‌كند.

* افرادی كه به لحاظ پزشكی درحال حاضر مبتلا به افسردگی هستند پس از انجام این تمرینات از بیشترین میزان بهبود خلق بهره‌مند می‌شوند اما افرادی كه شرایط عادی دارند و میزان افسردگی یا اضطراب در آنها اندك است باز هم می‌توانند با انجام چنین تمریناتی احساس آرامش، كاهش اضطراب و نیز كاهش خستگی داشته باشند.

* از سوی دیگر، ورزش‌های سنگین روزانه می‌تواند در افراد افسرده منجر به بروز افسردگی شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز