نتايج برخی تحقيقات حاكی از آن است كه سرفه شديد در اولين مراحل سكته قلبی، مي‌تواند زندگی بيماران را حفظ كند. پزشكان می‌گويند ضربه ناشی....



نتایج برخی تحقیقات حاكی از آن است كه سرفه شدید در اولین مراحل سكته قلبی، می‌تواند زندگی بیماران را حفظ كند.

پزشكان می‌گویند ضربه ناشی از سرفه شدید، موجب گردش خون در بدن و مغز می‌شود.حتی برخی از پزشكان بر این باورند كه ادامه سرفه‌ها می‌تواند جان بیماران را تا رسیدن آمبولانس و كمك های اولیه حفظ كند. گروهی دیگر از پزشكان نیز این نكته را خاطرنشان می‌كنند كه سرفه كردن در حفظ هوشیاری بیماران و ضربان قلب آنها موثر است.
همچنین توصیه می‌شود، بیمارانی كه سابقه بیماری قلبی دارند، برای نحوه صحیح سرفه كردن تحت آموزش قرار گیرند. به این ترتیب كه باید پس از هر 5 سرفه پشت سر هم، یك سرفه تكی كرد.
البته پزشكان به هیچ وجه توصیه نمی‌كنند كه بیماران در صورت مواجهه با حمله قلبی تنها از این روش برای درمان خودسرانه خود استفاده كنند، بلكه آنها تاكید دارند اقدامات اولیه برای نجات جان بیمار همانند استفاده از قرص‌های ویژه‌، تماس با اورژانس و انتقال به بیمارستان انجام شود و در فاصله‌ای كه طول می‌كشد تا پزشك بر بالین بیمار حاضر شود، می‌توان از روش سرفه كردن استفاده كرد.
با این حال برخی از پزشكان همچنان در این مورد كه سرفه كردن در هنگام سكته درمورد همه بیماران موثر واقع شود، دچار تردید هستند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:سلامت نیوز