شیوع افسردگی در افرادی كه به طور مرتب چای سبز مصرف می كنند كمتر است و همچنین ماهی دارای ماده موثری است كه اثرات ضد افسردگی دارد.


 سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی،  دكتر زهرا عبداللهی افزود : گفت : ماهی دارای ماده موثری است كه اثرات ضد افسردگی دارد و می تواند افسردگی را كاهش دهد.

وی خاطرنشان كرد: كسانی كه دچار افسردگی هستند غالبا تغذیه نامناسبی دارند زیرا وقتی فردی دچار افسردگی باشد، سطح انرژی در او كمتر از حد معمول است و اشتیاق و اشتها برای غذا خوردن در او از بین می رود و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می شود.

عبداللهی افزود: كمبود برخی از مواد مغذی در رژیم غذایی فرد می تواند سبب ایجاد افسردگی شود یا حالت افسردگی فرد را تشدید می كند كه اسیدهای چرب امگا 3 از جمله این مواد است .

وی اظهار داشت : كمبود این مواد در رژیم غذایی می تواند افراد را مستعد افسردگی كند و برای رفع این كمبود می توان غذاهای دریایی به خصوص ماهی های چرب،‌ تخم مرغ های غنی شده با امگا 3،‌ روغن كانولا، گردو،‌ سویا و سبزیجات برگ سبز منابع غذایی اسید چرب امگا 3 مصرف كرد.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی افزود: سطح اسید فولیك در خون برخی از افراد مبتلا به افسردگی پایین است و جگر، قارچ و سبزی های برگ سبز به ویژه اسفناج و كلم بروكلی، گوشت گاو كم چربی،‌ سیب زمینی، آب پرتقال و لوبیا از منابع اسید فولیك هستند.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: ویتامین B6 نیز در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر است و این ویتامین به طور گسترده در غذاها وجود دارد كه گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزی ها و مغزها حاوی این ویتامین هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه،‌ ویتامین E به علت اثرات آنتی اكسیدانی زیادی كه دارد می تواند در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر باشد و از آنجایی كه این ویتامین توسط گیاهان ساخته می شود،‌ روغن های گیاهی بهترین منابع آن هستند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:


افسردگی چیست؟
افسردگی چگونه درمان میشود؟

افسردگی شدید چیست؟

علتهای ایجاد افسردگی

تست افسردگی