ابتلا به بیماری‌های خونی از جمله تالاسمی یك ریسك فاكتور برای دچار شدن به بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود و مصرف تنقلات چرب احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را دو چندان می‌كند

رییس هیئت مدیره انجمن تالاسمی گفت: تالاسمی‌ها تنقلات ریز را به مقدار كم مصرف كنند چون استفاده زیاد از تنقلات درشت باعث افزایش چربی خون آنان می‌شود و این بیماران بیش از پیش مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

دكتر مجید آراسته افزود: با توجه به آن كه بیشتر تنقلات مصرفی در عید نوروز، شور هستند بیماران تالاسمی این مواد خوراكی را زیاد مصرف نكنند چون باعث افزایش فشار خون آنها و بیشتر شدن احتمال ابتلای این بیماران به بیماری‌های كلیوی می‌شود.

رییس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با اشاره به مواد قندی و شیرینی‌های مصرفی در عید نوروز اظهار كرد: تالاسمی‌ها نباید در خوردن این مواد افراط كنند چون باعث افزایش قند خون آنها می‌شود. لازم است این بیماران میوه‌ها، سبزی‌ها و مایعات كافی در عید نوروز مصرف كنند.

وی به بیماران تالاسمی توصیه كرد كه با توجه به كاهش فعالیت مراكز درمانی و داروخانه‌ها در عید نوروز، پیش از فرارسیدن این ایام داروهای مورد نیاز خود را برای مصرف در تعطیلات تهیه كنند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:

تالاسمی چيست و چطور میتوان از آن پیشگیری کرد؟
علائم بیماری تالاسمی از چه زمانی بروز می كند؟

بايد ها و نبايدهای تغذيه در مبتلايان به تالاسمی

تالاسمی چیست و چگونه رخ می دهد؟