تاثیر آدامس در کاهش پوسیدگى از طریق ترشح بزاق است، چرا که منجر به افزایش فعالیت خنثى سازى بزاق و در پى آن افزایش زدودن کربوهیدرات‌ها از سطح دندان مى‌شود.


مصرف گوشت وماهی از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌كند


سعیده معانی گفت:پروتئین‌های موجود در تخم مرغ، ماهى، گوشت، بعضى سبزیجات و آدامس‌هاى بدون قند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌كنند.

سعیده معانی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: قندهاى مصنوعی نیز از پوسیدگی دندان جلوگیری كرده و به علت این‌که مواد مورد نیاز را در اختیار باکتری‌های مولد پوسیدگی قرار نمى‌دهند، متوقف کننده‌ی پوسیدگى هستند.

وی افزود: تاثیر آدامس در کاهش پوسیدگى از طریق ترشح بزاق است، چرا که منجر به افزایش فعالیت خنثى سازى بزاق و در پى آن افزایش زدودن کربوهیدرات‌ها از سطح دندان مى‌شود.

معانی ادامه داد: همچنین آدامس‌هاى بدون قند از طریق افزایش ترشح بزاق در کاهش پوسیدگى موثر هستند و به همین دلیل توصیه مى‌شود پس از غذاهاى حاضرى یا وعده‌هاى غذایى از آدامس بدون قند استفاده کنید تا احتمال پوسیدگى را کاهش دهد.

 

این كارشناس تغذیه تصریح كرد: آدامس‌های بدون قند، تعداد باکتری‌های مولد پوسیدگی را کاهش می‌دهد همچنین از دیگر مواد ضد پوسیدگى مى‌توان به پنیر چدار اشاره كرد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

 آیا روکش دندان موثر است؟
چگونه دندان های شفاف و براقی داشته باشیم؟
دندان غروچه بیماری جدید شهروندان!!
دستور العمل های خانگی برای سفیدی دندان!!
چند بار در روز باید دندان هایم را مسواک بزنم؟