برای پی بردن به جواب این سوال مروری می کنیم به این مطلب که در سایت «Prevention» آمده است.

امروزه به دلایل مختلف استفاده از غذاهای آماده می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.اگرچه با حذف شدن یکی از مهم ترین و طاقت فرساترین وظایف که آشپزی است، فرد برای مدتی احساس راحتی می کند اما مدتی نمی گذرد که با افزایش وزن روبه رو می شود بالا رفتن ناگهانی وزن باعث می شود فرد شبانه تصمیم  گیرد شیوه زندگی خود را تغییر دهد و به سالم خوردن رو بیاورد. اما پس از گذشت مدتی متوجه می شود که وزن او پایین نمی آید.چرا؟ برای پی بردن به جواب این سوال مروری می کنیم به این مطلب که در سایت «Prevention» آمده است.

استفاده از چاشنی: به جای وعده غذایی و میان وعده به خوردن سالاد و میوه رو آورده اید اما هنوز هم تغییری در وزنتان نمی بینید. به راستی علت این امر چیست؟اغلب ما فراموش می کنیم که چاشنی و سس که به غذاهای رژیمی اضافه می کنیم همانند هله هوله هایی که از برنامه غذایی حذف کرده ایم مضر است و باعث چاقی می شود.سس های سالم تری مانند ماست چکیده کم چرب را جایگزین چاشنی ها و سس های چرب کنید.

مصرف غذاهای ناسالم؛در رژیم غذایی خود، از گنجاندن مواد پروتئینی غافل نشوید. گوشت های کم چرب مانند سینه مرغ، ماهی تن یا سالمون منبع سالم پروتئین است و برای کاهش وزن لازم می باشد علاوه بر آن پروتئین سیری طولانی تری ایجاد می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

گرسنگی:بزرگ ترین اشتباه، پرهیز از خوردن به منظور کاهش وزن است. گرسنگی باعث کمبود ویتامین، کم خونی و سکته قلبی می شود.گرسنگی باعث حفظ چربی بدن می شود و سوخت وساز بدن را کند می کند و علاوه بر این خطر پرخوری نیز افزایش می یابد. ناگفته پیداست که این امر مانع از کاهش وزن شما می شود.

صرف نظر کردن از وعده غذایی؛نخوردن وعده غذایی مانند خوردن یک وعده کامل برای سوخت وساز بدن مضر است. با خوردن صبحانه، ناهار و شام روند سوخت وساز بدن را فعال نگه دارید.

مصرف کالری بالا:تصمیم گرفته اید که میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار را جایگزین هله هوله کنید. اما مشکل این جاست که به جای کاهش وزن با افزایش وزن روبه رو شده اید!مصرف سبزیجات زیاد باعث اضافه وزن نمی شود اما مصرف میوه و غلات زیاد ممکن است در این امر دخیل باشد.بنابراین مراقب مصرف کالری و مقدار ماده غذایی مصرفی خود باشید تا بتوانید وزن کم کنید.سالم بودن میوه و غلات به این معنی نیست که این مواد بدون کالری است و شما می توانید تمام روز از آن ها استفاده کنید.

مصرف نوشیدنی های پرکالری؛یکی از بزرگ ترین اشتباهات هنگام رژیم گرفتن، توجه نکردن به نوع نوشیدنی هاست باید به میزان قند موجود در نوشیدنی ها مانند آب میوه ها توجه کرد. بهترین نوشیدنی هنگام رژیم گرفتن، آب است.

نداشتن برنامه ریزی برای صرف وعده های غذایی:افرادی که رژیم دارند، باید یک برنامه غذایی منظم اتخاذ کنند. این کار باعث می شود تا متوجه مقدار کالری نوع غذایی که مصرف می کنند باشند. منظم غذا خوردن باعث می شود تمایل به مصرف هله هوله از بین برود.

شکستن رژیم؛هرچند گاه لازم است رژیم را بشکنید و آن چه را هوس کرده اید بخورید.به عنوان مثال پس از گذشت یک هفته با خوردن بستنی خود را تشویق کنید تا کمتر دچار اضطراب مربوط به رژیم گرفتن شوید و بتوانید رژیم خود را ادامه دهید.

بی دقتی در خواندن برچسب های غذایی:اغلب افراد با خواندن برچسب های «کم چربی» یا «بدون چربی» مواد غذایی می پندارند که آن چه می خورند سالم است، این در حالی است که باید برچسب را با دقت بررسی کرد و از ارزش های واقعی آن مطلع شد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

 آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(1)
آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(2)

آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک میکند؟
پیادهروی بهتر چربیها را میسوزاند یا دویدن؟
تاثير دويدن در تاخير زمان مرگ!!