سپری كردن تمام روز در پشت میز محل كار بدون درد پشت و شانه ها كاری غیرممكن است. اما راهكارهایی برای جلوگیری از این ناراحتی وجود دارند.


 هنگامی درد پشت عود می كند یا صندلی نامناسب موجب می شود پشت میز كار احساس نارحتی كنیم، تمركز كردن روی وظایفی كه به عهده داریم ،بسیار دشوار خواهد شد.

نخستین راهكار تنظیم وضعیت صندلی است. سپس دست ها را روی میز كار قرارداده به نحوی كه آرنج هایتان در یك سطح بوده و شانه ها شل شوند.

آنگاه پشتی صندلی باید به شكلی تنظیم شده كه به پایین كمر چسبیده تا از وضعیت نادرست قرار گرفتن بدن روی صندلی اجتناب شود.

آیا تمام روز با رایانه كار می كنید؟  مراقب باشید زیرا بازوها معلق می شوند و شانه ها ثابت می مانند. باید به طور مرتب با انجام حركات دایره وار بازوها و شانه ها آنها را از حال سكون درآورد كه در عین حال این حركات از گرفتگی گردن جلوگیری می كند.

اگر مدت زیادی تایپ كرده و مچ ها شما روی میز قرار می گیرند باید مراقب سندروم تونل كارپیئن ( كارپ) باشید. دردی ناشی انحنای بیش از اندازه مچ دست و فشار برآن كه می تواند منجر به فشرده شدن اعصاب در مچ دست شود.

در عین حال، فشرده شدن اعصاب در مچ دست  موجب بی حسی درانگشتان و دست می شود. برای جلوگیری از این ناراحتی باید به طور مرتب مچ دست را ملایم چرخانده و آنها را ماساژ داد.

 

در مورد ماوس ، این وسیله باید هم سطح كیبورد باشد تا از فشار مداوم به روی عضلات فوقانی پشت جلوگیری شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:

 آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(1)
آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(2)
آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک میکند؟
پیادهروی بهتر چربیها را میسوزاند یا دویدن؟
تاثير دويدن در تاخير زمان مرگ!!