در زندگی روزمره عادت های زیادی وجود دارند كه می توانند سلامتی انسان را به خطر بیاندازند، پس بهتر است آنها را كنار گذاشت...

 

 به نقل از پامپا پرس، در این گزارش كوتاه به پنج عادت و وسیله رایج اما خطرناك اشاره می شود.

1 - نگه داشتن گوشی موبایل در كنار گوش

محققان هنوز در تلاش برای یافتن یك نتیجه قاطع در مورد عوارض استفاده بی وقفه از تلفن های همراه هستند. با این حال، بسیاری از آنها معتقدند افرادی كه در جریان دهه اخیر گوشی موبایل را همواره به گوششان چسبانده و صحبت می كنند در معرض خطر جدی ابتلا به تومورهای مغزی قرار دارند. پس بهتر است از هندز فری استفاده كنیم.

2 - پرده های پی وی سی دوش حمام

تمام این پرده های دوش حمام كه در فروشگاه ها می بینیم زیبا هستند، این طور نیست؟ پرده های براق با نقش زیبا كه به حمام جلوه می بخشند. اما محققان هشدار می دهند كه مواد شیمیایی به كار رفته در آنها " فرار " بوده و موجب تهوع وسردرد و غیره شده و در عین حال سرطان زا هستند. پس بهتر است این پرده ها را با پرده هایی از جنس پارچه عوض كنید.

3 - مایكروفر و مواد پلاستیك

حرارت مایكروفر مواد شیمیای پلاستیك آزاد كرده و این موادبه داخل غذایی كه می خواهید مصرف كنید، نفوذ می‌كنند. یك ماده شیمیایی به نام بیسفنول  می تواند موجب اختلالات هورمونی شده و در ایجاد انواع سرطان ها نقش دارد. پس بهتر است غذای خود را در ظروف پلاستیكی در مایكروفر نگذاشته و از ظروف شیشه ای و سرامیكی استفاده كنید.

4 - مرطوب كننده های هوا

مرطوب كننده های هوا بسیار رایج بوده و در مواقع زیادی می توانند به كمك شما بیایند. با این حال، استفاده مداوم از این وسایل تاثیرات منفی نیز دارد. رطوبت زیاد موجب زنگ زدگی و تجزیه برخی از مواد موجود در وسایل اتاق و نیز افزایش تعداد موجودات میكروسكپی كه در فرش، موكت و ملحفه زندگی و بعضا از ریزه پوست های مرده  تغذیه می كنند، می شود. نتیجه اینكه موجب افزایش آلرژی ها و موارد آسم خواهد شد. پس بهتر است از استفاده مداوم از مرطوب كننده ها خودداری كنیم.

5 - صابون های ضد باكتری

 

استفاده زیاد از صابون های ضد باكتری باعث مقاوم شدن باكتری ها در برابر مواد ضدعفونی كننده شده و نسل باكتری های مقاوم گسترش می یابد.در عین حال، ماده تریكلوسان موجود در این صابون ها نه تنها سمی است بلكه برای محیط زیست نیز مخرب است.پس هنگام استفاده از صابون های ضدباكتری اعتدال را رعایت كرده و پیش از خرید مطمئن شوید كه در آنها ماده تریكلوسان به كار نرفته باشد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :Jamejamonline.ir