معمولا با توصیه‌های كلی در مورد درد در زانو، می‌توان آن را كنترل كرد

معمولا با توصیه‌های كلی در مورد درد در زانو، می‌توان آن را كنترل كرد. زانو جزو مفاصل انتهایی بدن است كه تحمل وزن را به عهده دارد. هر عارضه‌ای در آن، عملكرد فرد را مختل می‌كند، این مفصل با خیلی از مفاصل در اندام فوقانی متفاوت است.

بهتر است بدانید بسیاری از دردهای زانو به شرایطی كه به آن تحمیل می‌شود، ارتباط دارد. وقتی زانو را خم می‌كنیم، سه برابر وزن ما به زانو فشار وارد می‌شود و اگر زانو مستعد عوارض باشد این سه برابر وزن تأثیر جدی‌تری خواهد داشت.

باید گفت علت اصلی بروز این بیماری به‌روشنی معلوم نیست. گاهی بعد از وارد آمدن ضربه‌ای به زانو یا راه رفتن در فواصل طولانی بخصوص در سر پایینی‌ها مثل پایین‌آمدن از كوه یا در ورزش‌هایی كه فشار زیادی به زانو وارد می‌كند و گاهی علت‌های پزشكی دیگر موجب زانو درد می‌شود.

زانو را عضله مهمی به نام عضله چهارسر ران حفاظت می‌كند. اگر طبق برنامه‌‌ای منظم، عضلات را تقویت كنیم، بسیاری از مشكلات زانو كاهش می‌یابد.

این عضلات براحتی قابل تقویت است، مطالعات نشان داده انقباض شش ثانیه‌ای این عضلات هر روز می‌تواند 10 درصد عضلات را قوی كند.

تقویت عضله حمایت خوبی از زانو ایجاد می‌كند. هم عوارض را كاهش می‌دهد و هم قدرت آن را افزایش می‌دهد.

 

بالا آوردن زانو بدون خم شدن آن ورزش بسیار مناسبی برای زانوست. انجام برخی از این تمرینات البته با مشورت پزشك متخصص می‌تواند در كاهش درد و تسریع بهبودی به شما كمك كند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:
8 ورزش برای رفع درد گردن
چه ورزشی برای زانو درد خوب است ؟
ورزش چشم
رابطه ورزش و هوش
9 ورزش کمردرد +تصویر