تحقیقات صورت گرفته در کره جنوبی نشان می‌دهد، مردانی که انگشت حلقه آنها از انگشت سبابه (اشاره) کوتاه تر باشد، از شانس بیشتری برای نجات از سرطان پروستات برخوردار هستند.

 

مطالعات مختلفی در خصوص تأثیر طول انگشتان دست و بروز بیماری های مختلف از جمله مشکلات قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری نورون حرکتی صورت گرفته است.محققان دانشگاه ملی سئول معتقدند که پزشکان در آینده قادر خواهند بود با بررسی طول انگشت حلقه مردان، میزان پاسخ بدن به درمان‌های سرطان پروستات را پیش‌بینی کنند.

در این پژوهش 142 داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و محققان دریافتند، مردانی که دارای انگشت حلقه کوتاه تری نسبت به انگشت سبابه هستند، پاسخ بهتری به داروی «دوتاستراید» بعنوان مسدود کننده اثر تستوسترون نشان می‌دهند.

 هورمون تستوسترون یکی از عوامل موثر بر رشد تومور پروستات است و میزان این هورمون در افرادی که انگشت حلقه کوتاه تری دارند، بسیار پایین تر است، بهمین دلیل بدن آنها نسبت به داروهای ضد تومور واکنش بهتری نشان می‌دهد.اگرچه افراد شرکت کننده در این مطالعه به سرطان پروستات ابتلا نداشتند، اما اندازه پروستات در افرادی که دارای انگشت حلقه بلندتری بودند از حد طبیعی بزرگتر بوده و می تواند زنگ خطری برای فرد در خصوص احتمال ابتلا به سرطان در آینده باشد.

در اغلب مردان طول انگشت حلقه بلندتر از انگشت سبابه است، اما این میزان در زنان تقریبا برابر است.در مطالعه دیگری که توسط محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)‌ صورت گرفته مشخص شده است که زنان با انگشت حلقه مساوی یا بلند تر از انشگت سبابه (اشاره) از حس جهت یابی بالاتری برخوردار هستند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبدچرب بروید