معاينه دقيق چشم سبب می شود که اگر چشم مشکلی داشته باشد قبل از جراحی يا در حين جراحی رفع شود تا بعد از جراحی، بيمار دچار عوارض...
 
 

 

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر لزوم معاینه دقیق چشم قبل از اعمال جراحی پلاستیک اطراف چشم افزود: معاینه دقیق چشم سبب می شود که اگر چشم مشکلی داشته باشد قبل از جراحی یا در حین جراحی رفع شود تا بعد از جراحی، بیمار دچار عوارض نشود.

دکتر محسن بهمنی کشکولی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با ایسنا ، جراحی های پلاستیک چشم را جراحی های زیبایی که در اطراف چشم و با محوریت چشم انجام می شوند تعریف کرد و گفت: جراحی هایی نظیر جراحی پلک ، ابرو، پیشانی و گونه که نزدیک چشم هستند می توانند بر عملکرد چشم و ضمائم آن اثر بگذارند همچنین جراحی مجاری اشکی، حدقه چشم و چشم مصنوعی نیز از دیگر انواع جراحی های پلاستیک چشم هستند. وی خاطرنشان کرد: هر نوع تزریقی که در اطراف چشم، پیشانی و خط اخم انجام شود نظیر جراحی پلاستیک پف پلک، افتادگی پلک و ابرو در صورت انجام نشدن معاینات قبلی می توانند اثرات زیان باری بر چشم داشته باشند. دکتر بهمنی کشکولی ، خشکی زیاد از حد چشم، زخم قرنیه، بسته نشدن کامل پلک ها، از کار افتادن پمپ اشکی، اشک ریزش، به خارج برگشتن و شل شدن پلک را از عوارض اثرات زیان بار جراحی های پلاستیک اطراف چشم، بدون معاینه قبلی دانست.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به صدمه عضلات داخل چشم به عنوان مهم ترین عارضه، اظهار کرد: هدف این نیست که اعمال جراحی زیبایی پلاستیک انجام نشود بلکه به دلیل تاثیر بر چشم و ضمائم چشمی، معاینه قبل از جراحی توصیه می شود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health
 منبع: آفرینش