بعضی‌ها از بوی بد دهان خود شكایت دارند، اما جالب است بدانید افرادی كه مشكلات روحی دارند از بوی بد دهان خود شاكی هستند و به علت شخصیت وسواسی، به این مسأله دامن می‌زنند...

 

اگر فردی كه با این افراد برخورد دارد، این بوی بد را استشمام نكند، باید به دنبال یك عامل روانی در ارتباط با آن بود، اما اگر دیگران متوجه بوی بد دهان شدند دلایل متفاوتی قابل بررسی خواهد بود.

یكی از دلایل بوی بد دهان، افزایش باكتری‌های روده است. مطالعات نشان می‌دهد كه مصرف آنتی‌بیوتیك تا مدتی این بو را از بین می‌برد و مهم‌تر از همه این كه در بیماری‌هایی همچون دیابت، افزایش اوره، سیروز كبد، آبسه ریه و سینوزیت نیز بوی بد دهان ایجاد می‌شود. گاهی عفونت‌های لثه نیز باعث این بدبویی می‌شود.

چگونه می‌توان این عارضه را درمان كرد؟

راه‌هایی برای معالجه این عارضه و كنترل باكتری تولیدكننده بوی بد دهان وجود دارد. برای رفع بوی بد دهان اولین توصیه ما مسواك منظم، استفاده از نخ دندان و رعایت بهداشت دهان تا حد امكان است اما حتی در تمیزترین دهان‌ها نیز مشكل بوی بد وجود دارد، چون باكتری‌ها تمایل دارند پشت ‌زبان جمع شوند.

اگر شما زبان خود را یك بار صبح و یك بار شب تمیز كنید، به میزان بسیار زیادی از بروز این عارضه جلوگیری كرده‌اید. همچنین استفاده از زبان‌شویه را توصیه می‌كنیم، هرچند با مسواك هم می‌توان زبان را تمیز كرد.

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:

غذاهای ضد پیری!!
میان وعدههایی برای جلوگیری از پیری زودرس
5 دلیل پیری زود رس؟!
رژیم غذایی ضد پیری
پیری را به تأخیر بیاندازید