محققان اسپانیایی دریافتند كه زیتون می‌تواند از ابتلا به پوكی استخوان پیشگیری كند و سطح قند خون را پایین بیاورد.


 تحقیقات گروهی از محققان اسپانیایی نشان می‌دهد؛ افرادی كه از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یعنی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی‌ها به همراه زیتون و روغن زیتون به مدت دوسال استفاده كردند، از استخوان‌های قوی‌تری برخوردار بودند و احتمال ابتلای آنها به پوكی استخوان كاهش یافت.

محققان گفتند، پیروی از این رژیم غذایی موفق شد تا سطح پروتئین osteocalcin و بسیاری از فاكتورهای رشد استخوان در خون را افزایش دهد و این امر تاثیری پیشگیرانه بر استخوان‌ها داشت و قدرت و استحكام آنها را افزایش داد.

به گفته این محققان، پیروی از این رژیم غذایی و افزایش سطح پروتئین osteocalcin و بسیاری از فاكتورهای رشد استخوان در خون همچنین باعث كاهش خوردگی استخوان مرتبط با بالارفتن سن در زنان و مردان شد و احتمال ابتلا به پوكی استخوان و خطر شكستگی‌ها را كم كرد.

روغن زیتون خواص فراوانی دارد و دفع كننده سنگ كیسه صفراست كه برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف كرد. همچنین روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشك مفید است.

روغن زیتون برای رفع خارش‌های پوستی نیز مفید است و برای بدن بچه‌هایی كه به نرمی استخوان و كم‌خونی مبتلا هستند؛ روغن زیتون اثر مفیدی دارد و برای رفع پیوره لثه (التهاب لثه) می‌توان روغن زیتون را به روی لثه مالید. همچنین دم‌كرده برگ درخت زیتون تب‌بر و جوشانده آن برطرف كننده رماتیسم است و پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی

لبنیات برای چه كسانی ضرر دارد؟
اثر شگفت انگیز این لبنیات در لاغری!!
لبنیات در برنامه غذایی کودکان
آیا لبنیات ترش سودمند است؟
درمان چروک صورت با لبنیات