تحیقات اخیر ثابت کرده که بیش از نیمی مردان زنان دارای این نوع چربی می باشند. اما چه زمان چربی های تیره فعال می شود؟

تا همین اواخر ، دانشمندان گمان نمی کردند که افراد بزرگسال دارای این نوع چربی باشند . بلکه تنها تصور می شود نوزدان برای حفظ گرمای بدن دارای چنین نوع چربی هستند و بعدها با شکل گرفتن ماهیچه های بیشتر این نوع چربی از بین می رود.
اما تحقیقات اخیر ثابت کرده که بیش از نیمی مردان  زنان دارای این نوع چربی می باشند. اما چه زمان چربی های تیره فعال می شود؟ زمانی که فرد احساس سرما کند.

در چنین وضعیتی این نوع از چربی های تیره از چربی سفید به عنوان سوخت استفاده می کند. البته این یک روند نه چندان کارآمد برای ایجاد گرما است که منجر به مصرف بخش اعظمی از چربی ها می شود.

به طور کلی تحقیقات ثابت کرده است که :
1-افراد چاق چربی تیره کمتری نسبت به افراد لاغر دارند.
2- مردان کمتر از زنان دارای چربی تیره هستند.
3-افراد پیرتر چربی تیره کمتری نسبت به افراد جوان دارند.
4-افراد دارای قند خون بالا چربی تیره کمتری نسبت به سایر افراد دارای قندخون نرمال دارند.

به عبارت دیگر توجه به این تحقیقات انجام شده می توان اذعان کرد که ارتباط مستقیمی بین فعالیت بافت چربی های تیره و اندازه گیری میزان سوخت و ساز وجود دارد که دال بر کیفیت سلامت است. محققان مدعی هستند که بیش از نیمی مردان و زنان حداقل یک سوم اونس چربی تیره در بدن دارند و گردن محلی است که این نوع چربی در آن دیده می شود.
محققان به این نتیجه رسیده اند که کشف روشی برای ارتقا فعالیت چربی های تیره تاثیر به سزایی بر روند رشد چاقی خواهد داشت و مانع از پیشرفت آن می شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبدچرب بروید