بیماری كبد چرب شامل طیفی از بیماری خفیف كبد به صورت تجمع چربی در سلول‌های كبدی است كه در سیر خود ممكن است...

اخیرا مطالعاتی بین جمعیت سالم یك شهر بزرگ كشور انجام شده است كه براساس نتایج آن، شهروندان دچار درجات كبد چرب هستند. بر این اساس بار این بیماری در كشور بالاست. می‌توان گفت بیشتر كشورهای دنیا هم همین شرایط را دارند.

بیماری كبد چرب از بیماری‌هایی است كه سلول‌های كبد انسان را درگیر می‌كند كه اخیرا به علت افزایش میزان چاقی در جامعه افزایش یافته است.

به عبارت دیگر بیماری كبد چرب شامل طیفی از بیماری خفیف كبد به صورت تجمع چربی در سلول‌های كبدی است كه در سیر خود ممكن است در گروهی از بیماران التهاب سلول كبدی ایجاد كند و با تخریب سلول كبدی به بیماری مزمن و غیرقابل برگشت به نام «سیروز» منتهی شود.

مهم‌ترین علت شیوع كبد چرب، تغییر در عادات غذایی، مصرف غذاهای پركالری و كم‌فیبر با میزان بالای چربی و قند است. غذاهای آماده (مانند ساندویچ و پیتزا) در ایجاد این بیماری نقش زیادی دارند.

مهم‌ترین فاكتور غذایی در ایجاد كبد چرب، مصرف نوشابه‌های گازدار است. قند این نوشابه‌ها، نوع خاصی است كه در بدن به خوبی متابولیسم نمی‌شود و در كبد تجمع می‌كند بنابراین؛ مصرف غذاهای چرب و آماده و نداشتن تحرك كافی، نتیجه‌اش چاقی و اضافه وزن است كه با بسیاری از بیماری‌ها از جمله مشكلات كبدی ارتباط مستقیم دارد.

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:

خوراکی های انرژی زا
بهترین و بدترین روغن های خوراکی
خوراکی های مفید برای شفاف شدن مو،پوست،علیه شکنندگی ناخن
خوراکی علیه شکستگی
با این خوراکی به جنگ كبدچرب بروید