میان وعده
یک متخصص تغذیه گفت: میوه ‌هایی همچون سیب و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب تامین انرژی آنها می شود.
 
مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه بهتر است صبحانه کامل که حاوی مواد پروتئینی است، مصرف کنند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان می توان به نان و پنیر، گردو، کشمش، انجیر خشک، پسته، بادام و فندوق اشاره کرد.

کیمیاگر افزود: استفاده از بیسکویت و کیک نباید به صورت مداوم باشد. پفک و چیپس برای دانش آموزان زیان آور بوده و والدین باید از خرید مداوم آن خودداری کنند، چرا که در این تنقلات نمک و چربی موجود است که اصلا میان وعده های خوبی برای بچه ها نیست.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور تصریح کرد: میوه  هایی همچون سیب و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب تامین انرژی  آنها می شود. همچنین این میوه ها  دارای کالری بالا بوده و در مدت زمانی که دانش آموز در مدرسه است، بهترین گزینه برای وی محسوب می شود.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com


مطالب پیشنهادی:

غذاهای ضد استرس را می شناسید؟
موثرترین ذخیره سازی ویتامین
مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه
رژیمی برای آلزایمر
کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟